شناسهٔ خبر: 42865127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«هورس» شرح زندگی یک بانوی سلحشور

اراک - ایرنا - «هورس» عنوان کتابی است که به قلم «عطیه دریابیگی» نوشته شده و تصویر متفاوت و خاصی از دفاع مقدس را با شرح روایت زندگی بانوی سلحشور «حمیده دریابیگی» ارایه کرده است.

صاحب‌خبر -

این کتاب ۱۵۹ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه با همکاری چاپ «گاها» منتشر شده و در قالب یکی از آثار مکتوب کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

قیمت هر جلد از این کتاب ۱۵ هزار تومان تعیین شده و این تازه نشر در کتابفروشی‌های استان مرکزی موجود است.

محتوای این کتاب شرحی از زندگی سراسر شجاعت و صبر و استقامت یک بانوی ایرانی است که در دفاع مقدس خوش درخشیده و روایت زندگی وی در سه فصل مجزا با عناوین خانه خاطرات، سفر در گذشته و سفر به کردستان ارایه شده است.

این کتاب در بخش انتهایی خود تصاویر جالب و دیدنی از روایت زندگی این بانو دارد.

در اشاره  این کتاب آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی سال ۱۳۵۷ سرآغاز حرکتی جهانی در تاریخ معاصر شد که منجر به تمدن نوین اسلامی شده که این مهم فارغ از نقش‌آفرینی زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور قابل ارزیابی و بررسی نیست.

وجود شمار زیادی از زنان مومن، فهیم، اهل علم و معرفت سرمایه‌ بی‌بدیل انقلاب اسلامی است چرا که هم نسل انقلابی تربیت می‌کنند و هم خودشان با مقاومت و فداکاری ماندگار می‌شوند.

شخصیت روایی این کتاب نقش همسر و مادر را به بهترین شکل در سال‌های انقلاب اسلامی داشته و در کنار آن نقش اجتماعی، سیاسی او اثربخش بوده و نمونه زن توانمند ایرانی است.

نظر شما