شناسهٔ خبر: 42865119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سه شنبه های تکریم/۱۵

مدیرستادکانون های مساجد کرمان با دو خانواده شهید در حاشیه شهر کرمان دیدار کرد

مادر شهیدان وزیری و علی اصغری در سه شنبه های تکریم با حضور مدیرستادهماهنگی کانون های مساجد و سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی شامگاه سه شنبه(اول مهر) در دیدار با خانواده شهیدان وزیری و علی اصغری که به ترتیب در شهرک های سیدی و الله آباد برگزار شد؛ تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم چنانچه ایستادگی بعضی در برابر بعضی که فساد می کنند، نباشد؛ مساجد و معابد از بین خواهند رفت.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان شهدای نظام جمهوری اسلامی را پیرو و ادامه دهنده راه سیدالشهدا علیه السلام دانست که به تعبیر زیارت اربعین« بذل مهجته فیک» بودند و مردم را از گمراهی نجات دادند.

 

 

وی طرف دیگر مسئله شهادت را صبوری خانواده شهدا دانست و اوج آن را جمله معروف حضرت زینب سلام الله علیها «ما رأیت الا جمیلا» پس از حادثه عاشورا عنوان و بیان کرد: وظیفه ما تکریم خانواده های شهدا است.

 

 

حجت الاسلام گرجی با تصریح به این مطلب که همه این آرامش ها و آسایش ها مدیون خون شهدا و تحمل و صبوری خانواده های ایشان است؛ افزود: از اسم شهدا پیدا است که اعمال و رفتار و گفتار ما را می بینند.

 

 

 

مرضیه مهدوی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا توفیق ویژه ای برای بنده است؛ گفت: انقلاب بیمه شده خون شهدا است.

 

مادر شهید علی وزیری هم با مرور خاطراتی که از فرزند دارد؛ در آمیخته ای از بغض و حسرت می گوید: خداوند او را بعد از سه دختر به ما داد؛ سال ۵۲ به دنیا آمد و در نیمه شعبان سال ۷۱ در حالی که ۱۰ ماه خدمت بود در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید.

 

 

وی ادامه می دهد: شب ها برایم خمیر می کرد تا روز نان بپزم؛ همیشه و همه وقت نوکر امام حسین بود.

 

مادر شهید مراد علی اصغری و جانباز مرحوم علی مراد علی اصغری هم که در نهایت سادگی و بی آلایشی پذیرای میهمانان سه شنبه های تکریم است، می گوید: فرزندم می گفت حیف است که در رختخواب بمیرم.

 

 



سه شنبه های تکریم در تهران نیز این هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در منزل شهید حسن طهرانی مقدم برگزار شد.

 

پایان پیام/80

نظر شما