شناسهٔ خبر: 42865112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

داریوش قنبری، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هر نوع حضور دلواپسان در عرصه سیاسی خطرناک است

داریوش قنبری گفت‌: دولت در شرایط کنونی ماموریت دارد‌ کشور را از این مخمصه نجات دهد،‌ اما همچنان عده‌ای به خود اجازه رویارویی آشکار با دولتی‌ها را می‌دهند. کار به جایی رسیده که صراحتاً از تلاش برای ساقط کردن دولت حرف می‌زنند. هر نوع حضور دلواپسان در عرصه سیاسی خطرناک است و باید مراقب حضور آنان بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: نمایندگان اصولگرای مجلس در شرایطی برای استیضاح وزیران کابینه خودشان را به آب و آتش می‌زنند که این روند حتماً به مصلحت نیست، چون همه باید حواس‌شان را بر حل مشکلات بگذارند، نه اینکه با استیضاح و... دنبال هدف سیاسی خود باشند.

 

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: تحریم‌کنندگان کشور خودشان بارها اعلام کرده‌اند ایران را هیچ‌وقت به اندازه الان تحریم نکرده‌اند. در چنین شرایط طبیعی است که اتحاد و همصدایی باید جایگزین انشقاق و اختلاف شود. به همین دلیل جای تعجب و البته تاسف دارد که گروهی همچنان شبانه‌روز در صدد تخریب دولت هستند. در واقع‌ آنها منافع ملی را عاملانه و عامدانه فدای منویات جریانی و سیاسی خود می‌دانند.

 

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: تلاش برای تغییر در دولت آن هم به بهانه حل مشکلات در شرایطی صورت می‌گیرد که همه می‌دانند تحریم‌های بین‌المللی و فشاری که آمریکا و متحدانش مجدانه بر جمهوری اسلامی وارد می‌کنند، اصلی‌ترین دلیل وضعیت نابسامان فعلی است. پس معلوم است تغییر در دولت یا هر دستگاه دیگری هیچ دردی از مردم درمان نخواهد کرد.

 

قنبری با اشاره به تلاش جبهه پایداری برای سیاه‌نمایی افزود: اعضای جبهه پایداری مدام از افزایش بی‌رویه نرخ دلار و گران شدن قیمت‌ها می‌گویند و سعی دارند تقصیرها را گردن دولت و اصلاح‌طلبان بیندازند. این نوع کنش ضرررسان در حالتی نمود می‌یابد که همه می‌دانند دولت متبوع و مورد حمایت‌ آنان مقصر اصلی ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت است. آنها خودشان هم می‌دانند تصمیم‌های افراطی دولت‌‌های نهم و دهم، ایران را در فضای بین‌المللی دچار چالش کرد تا در رابطه با اقتصاد جهانی موانع بلندی را پیش روی خود ببینیم.

 

او همچنین تاکید کرد: دولت در شرایط کنونی ماموریت دارد‌ کشور را از این مخمصه نجات دهد،‌ اما همچنان عده‌ای به خود اجازه رویارویی آشکار با دولتی‌ها را می‌دهند. کار به جایی رسیده است که صراحتاً از تلاش برای ساقط کردن دولت حرف می‌زنند. باید گفت این تلاش‌ها ربطی به مشکلات اخیر ندارد. چراکه آنها حتی بعد از توافق مهم هسته‌ای با «دلواپس» نامیدن خود، به طور شگفت‌انگیزی با بیگانه‌ای چون ترامپ نیز همسو شدند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند.

 

داریوش قنبری در پایان صحبت‌هایش گفت‌: هر نوع حضور دلواپسان در عرصه خطرناک است و باید مراقب حضور آنان بود.

 

 

چکیده گفت‌وگو با داریوش قنبری

 

-کار به جایی رسیده دلواپسان صراحتاً از تلاش برای ساقط کردن دولت حرف می‌زنند

-دولت در شرایط کنونی ماموریت دارد‌ کشور را از این مخمصه نجات دهد

-تصمیم‌های افراطی دولت‌‌های نهم و دهم، ایران را در فضای بین‌المللی دچار چالش کرد

-تغییر در دولت یا هر دستگاه دیگری هیچ دردی از مردم درمان نخواهد کرد

 

نظر شما