شناسهٔ خبر: 42864998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

10 پیش‌بینی از آینده بورس / روزهای طلایی سهام کی برمی‌گردد؟

هرچند بازار سهام در شهریور ماه امسال تنها بازار با بازدهی منفی بوده و در تابستان امسال هم نسبت به دیگر بازارها از نظر بازدهی عقب مانده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه: من تصور می‌کنم در نیمه دوم سال بازار روندی صعودی را تجربه کند. این مهم حتی در صورت رای آوردن ترامپ محقق خواهد شد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه : اگر وضعیت از نظر نوع فعالیت و تصمیمات مثل الان باشد به بازار سهام در مهر ماه امیدی ندارم. در این صورت بازار مهر ماه یک بازار فرسایشی و رو به منفی در سهم‌های کوچک خواهد بود.

نیما آگاهی، تحلیلگر بازارهای مالی: تا پایان دولت روحانی، رشد شارپی مجدد امکان‌پذیر است. قیمت ارز، تورم، نقدینگی و تقاضای بیش از حد محرک‌های بازار سهام هستند. در این میان اگر قیمت ارز به شدت بالا رود، در گروه‌های صادراتی رشد چشم‌گیری خواهیم داشت.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه: برآورد من این است که شاخص کل بازار بین یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار واحد نوسان داشته باشد و این وضعیت تا یک ماه دیگر ادامه‌دار خواهد بود.

امیدرضا قیراطی، کارشناس بازار سرمایه:  بازار سهام بازاری سینوسی است و نوسان زیاد دارد، اما به نظر من شاخص کل بازار سهام تا پایان سال تا سه میلیون و 500 هزار واحد نیز خواهد رسید، سهم‌ها در کف قیمتی خود هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار بعید است که شاخص کل بازار در این اعداد بماند و قطعا بالا خواهد رفت.

پیام الیاس کردی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه: در نگاه طولانی مدت بازار سهام وضعیت بهتری دارد و این درحالی است که در میان مدت رشد شارپی شاخص کل در کار نیست. تقریبا تمام کارشناسان هم گفته‌اند که رشد شارپی شاخص کل متوقف شده است.

شایان کرمی، کارشناس بازار سرمایه: کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت دلار را از قبل نیز پیش‌بینی می‌کردند، با این اوصاف ممکن است بازار سرمایه از آبان رونق بیشتری داشته باشد.(دنیای اقتصاد)

علی صادقین، مدرس و پژوهشگر اقتصادی: صعود پر قدرت شاخص بورس تهران در پی افزایش نرخ ارز سامانه نیما در کنار همبستگی بالای بورس و دلار، طی روز‌های آتی دور از ذهن نیست. با این حال سرمایه‌گذارانی که دید بنیادی و استراتژی نگهداری سهام را در دستور کار معاملاتی خود قرار دادند می‌توانند برندگان این روز‌های منفی بورس باشند. 

مهدی رباطی، مدیر عامل و رییس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران: در حال نزدیک شدن به تعادل اسمی در بازارهای رقیب بورس (ارز؛ سکه؛خودرو؛مسکن) هستیم و به نظرم خروج پول در بازارهای رقیب وارد بورس خواهد شد. اشاره شد تعادل اسمی چون در نگاه حقیقی بورس دارای حباب منفی است. بازار به زودی ساید شده و احتمالا از اواسط پاییز شاید زودتر اوج خواهد گرفت.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سهام: اگرچه کارشناسان اقتصادی شرایط را از آمار صادرات و… برآورد می‌کنند یا آماری که در بورس کالا هست اما مردم عادی نمی‌دانند و دچار فروش هیجانی شده‌اند. به نظر من بعد از انتخابات آمریکا دیگر در بازار سهم گیر نمی‌آید زیرا شوک سیاسی خیلی در اقتصاد اثر دارد و بازار تبدیل به صف خرید می‌شود. سال گذشته رشد بازار از آبان‌ به بعد رخ داد. امسال هم همین اتفاق می‌افتد.

 

نظر شما