شناسهٔ خبر: 42864944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هدف جنگ یمن از نگاه انصارالله

سخنگوی انصارالله یمن، علت تهاجم ائتلاف سعودی و اماراتی به کمک آمریکا به یمن را انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۴ و جریان استقلالیت‌خواه برآمده از آن دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات، تمایل این کشور به استقلال را علت دشمنی آمریکا و عربستان سعودی و امارات با یمن دانست.

او شامگاه سه‌شنبه که به مناسبت پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر علیه «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور سابق یمن سخنرانی می‌کرد، مقاومت شش ساله این کشور در برابر تهاجم علیه خود را «مدرسه» نظامی و سیاسی و تاریخی دانست که نسل های بعد همه از آن سخن خواهند گفت.

عبدالسلام گفت: «آمریکایی ها و رژیم های سعودی  اماراتی با دیدن انقلاب مردم یمن به سمت گزینه نظامی و حمله رفتند؛ چرا که به خوبی دانستند که یمن به سوی استقلال حرکت می‌کند».

او گفت که در ابتدای جنگ علیه یمن، این کشور برای دفاع از خود حتی قادر به تعیین مختصات محل مشخصی نبود و توانایی ساخت حتی یک پهپاد و موشک را نداشت ولی مردم یمن مقاومت کردند و امروز در زمینه ساخت موشک و پهپادها موفقت‌های خوبی دارند.

به گزارش شبکه المسیره، سخنگوی انصارالله یمن به اوضاع عربستان سعودی، همسایه شمالی و متجاوز به یمن اشاره کرد و گفت که ریاض هم‌اکنون در تنگناست. به گفته او، مردم یمن به رغم بحران و مشکلاتشان در موضع شرافتمندانه‌ای قرار دارند؛ چرا که در کنار فلسطین ایستاده و به رژیم اشغالگر «نه» گفته‌اند و مخالفتشان با این رژیم  استکبار جهانی دلیل کرامت و بزرگ‌منشی یمنی‌هاست.

او در مورد انقلاب ۲۱ سپتامبر نیز گفت: «اگر این انقلاب نبود آمریکایی‌ها یمن را از جمله کشورهایی قرار می‌دادند که با دشمن اسرائیلی عادی‌سازی می‌کرد».

این مقام یمنی، عربستان سعودی را دنبال‌رو رژیم اشغالگر قدس دانست و گفت که تا زمانی که «رژیم‌های» حاکم در این کشور در رأس قدرت‌اند و به نیابت از این رژیم می‌جنگند  میلیون‌ها نفر را مانع از دشمنی با آن می‌کند، این رژیم وارد هیچ جنگی در منطقه نخواهد شد.

سخنگوی انصارالله یمن گفت که تاریخ سازش‌کاران «خائن» را جز به بدترین شکل یاد نخواهد کرد و در آینده، آن‌ها موضع بسیار حقیرانه‌ای خواهند داشت.

امارات و بحرین اخیرا با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط توافق و آن را امضا کردند؛ اقدامی که خیانت به فلسطین و آرمان فلسطینیان از سوی بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های فلسطینی تلقی شد و در تضاد با طرح دو دولتی و طرح صلح عربی (سازش در برابر برگرداندن اراضی اشغالی) است.

نظر شما