شناسهٔ خبر: 42858298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمد عبدالسلام:

علت تجاوز آمریکا و عربستان به یمن استقلال طلبی یمنی ها بود

سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره کننده یمنی اظهار داشت که آمریکایی ها، رژیم سعودی و امارات گزینه تجاوز را در پیش گرفتند چرا که دریافتند یمن به سمت استقلال پیش می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس هیات مذاکره کننده یمنی گفت: قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر بیش از ۱۲۰ تفنگدار آمریکایی داخل سفارت این کشور در صنعا حضور داشتند ضمن اینکه بخش ویژه ای در فرودگاه برای آنها بود و بر پایگاه العند هم کنترل داشتند.

«محمد عبدالسلام» افزود: آمریکایی ها فهمیدند که نمی توانند بر رهبری انقلاب ۲۱ سپتامبر سیطره پیدا کنند یا در این خصوص موج سواری کنند. آمریکایی ها، رژیم سعودی و امارات گزینه تجاوز را در پیش گرفتند چرا که دریافتند یمن به سمت استقلال پیش می رود.

وی ادامه داد: انقلاب ۲۱ سپتامبر با خون آبیاری شده و امروز قویتر و مستحکمتر است. پایداری یمن طی ۶ سال گذشته یک مکتب نظامی، سیاسی، مردمی و تاریخی است که نسل های بعد با جزئیات در خصوص آن سخن خواهند گفت.

عبدالسلام تصریح کرد: یمن در ابتدای جنگ توانایی ثبت مختصات و ساخت پهپاد و حتی یک موشک را نداشت. ملت ما خواهان آزادی است و رهبری آنها هم الهام بخش پایداری و مقابله با چالش ها بود.

وی اظهار داشت: امروز بخش های نظامی ما در یگان موشکی، پدافند هوایی و یگان پهپادی و غیره از توانمندی های زیادی برخوردارند. عربستان امروز دچار دردسر شده و پس از شلیک ۸۳ موشک بالستیک به خاک این کشور، به هدف قرار گرفتن خاکش اعتراف می کند.

عبدالسلام افزود: ملت ما علیرغم بحران مواضع درخشانی دارند و موضعشان در حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل و استکبار آمریکا گواه عزت و کرامت آنان است. اگر انقلاب ۲۱ سپتامبر نبود آمریکایی ها یمن را هم جزو کشورهای سازشکار با دشمن اسرائیلی قرار داده بودند.

وی در خصوص عادی سازی برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی هم گفت: عادی سازی روابط این رژیم ها در خفا بود و آمریکا تصمیم گرفت آن را علنی کند. تاریخ در خصوص خائنان به بدترین وجه یاد می کند و کسانی که به آغوش دشمن اسرائیلی غلتیدند وضعیت بسیار اسفناکی خواهند داشت.

نظر شما