شناسهٔ خبر: 42840132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

هادی طباطبایی و علیرضا اکبرپور به صعود آبی پوشان امیدوار هستند

روحیه و انگیزه عامل برتری استقلال مقابل حریف سعودی

صاحب‌خبر -


محمد محمدی سدهی / استقلال سومین بازی خود در گروه A لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی 1-1 مقابل الشرطه عراق به پایان رساند و حالا آبی‌ها با 2 امتیاز از 3 بازی و با توجه به کناره‌گیری الوحده امارات در جایگاه سوم(آخر) گروه خود ایستاده‌اند. آبی‌ها برای صعود از گروه به پیروزی مقابل الاهلی عربستان نیاز مبرمی دارند. آبی‌ها در دو نیمه بازی با الشرطه عملکرد متفاوتی داشتند و همین موضوع نقدهایی به همراه داشت. هادی طباطبایی و علیرضا اکبرپور 2 بازیکن سال‌های نه چندان دور استقلال به ارزیابی شرایط این تیم در آستانه دیدار سرنوشت ساز مقابل حریف عربستانی پرداختند. گفت‌و‌گوی خبرنگار«ایران» با این دو کارشناس در ادامه می‌آید.
طباطبایی: استقلال از بی‌تدبیری مدیریتی ضربه می‌خورد
هادی طباطبایی، دروازه بان استقلال و تیم ملی در دهه 80 گفت:‌«استقلال در بازی با الشرطه دو نیمه متفاوت داشت. عملکرد این تیم در شروع بازی با توجه به غیبت برخی از بازیکنان چندان مناسب نبود اما در نیمه دوم با ورود چند بازیکن تأثیرگذار عملکرد تیم بهتر شد. این بازی من را به یاد بازی با تراکتور در فینال جام حذفی انداخت که استقلال در نیمه اول آن دیدار اصلاً خوب نبود و 3 گل دریافت کرد.» او با اشاره به اینکه عدم هماهنگی در میان بازیکنان تیم کاملاً مشهود بود، بیان داشت:‌«این عدم هماهنگی بازیکنان دلایل خودش را دارد. بچه‌ها برای این دیدار تمرکز لازم را نداشتند و علاوه بر این بازیکنان در مدت اخیر کمتر کنار هم بودند. استقلال در دو هفته اخیر تنها به‌دنبال انتخاب مربی بود و علاوه بر این بازیکنان با 3 دسته مختلف به قطر رسیدند. علی کریمی یک روز پیش از بازی با الشرطه به قطر رسید و این موضوع باعث شد تا او نتواند به‌عنوان بازیکن ثابت در ترکیب باشد.»
طباطبایی معتقد است مدیران استقلال در بحث حضور استراماچونی فرافکنی کردند. او با تأکید بر این موضوع درباره شانس استقلال برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا افزود:‌«استقلال به خاطر بی‌تدبیری مدیریتی در جام حذفی و بازی با الشرطه ضربه خورد. این موضوع باعث شد تا تیم انسجام لازم را در لیگ قهرمانان نداشته باشد. تیمی که مربی اش مشخص نیست و بازیکنان مرتب تمرین نمی‌کنند دچار چنین مشکلاتی می‌شود. بازی با الاهلی سخت است اما شکست این تیم نشدنی نیست. استقلال روحیه پیروزی مقابل الاهلی و صعود را دارد و می‌توان به پیروزی تیم امیدوار بود.»
اکبرپور: هیچ تیمی از پیش برنده نیست
علیرضا اکبرپور، هافبک دهه 70 و 80 استقلال و تیم ملی در خصوص بازی با الشرطه گفت:‌«استقلال در نیمه اول خوب نبود اما عملکرد بازیکنان در نیمه دوم به حدی خوب بود که می‌توانستیم گل‌های بیشتری به الشرطه بزنیم اما این اتفاق نیفتاد. استقلال ناآماده است و زمانی که لیگ و حذفی تمام شد بازیکنان تمرین نداشتند و بدن‌ها آماده نبود. دیاباته یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در لیگ بود اما این بازیکن هم دیر به اردو و تمرینات اضافه شد و اینها عاملی شدند که دیاباته و سایر بازیکنان طراوت لازم را نداشته باشند.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:‌«در خط هافبک نبود علی کریمی تأثیرگذار بود و با حضورش در نیمه دوم دیدیم که تیم راه افتاد. ارسلان مطهری در نیمه دوم به زمین آمد و گلزنی کرد، مطهری بازیکنی است که باید بیشتر از اینها به او بها داد. ارسلان هر زمان که به بازی آمده گلزنی کرده و قدرت تهاجمی تیم را بالا برده است. هنر مربی این است که بتواند از داشته‌های خود به نحو احسن استفاده کند. استقلال در نیمه دوم سیستم خود را تغییر داد و این تغییر سیستم باعث شد تیم به گل برسد.» اکبرپور در خصوص بازی با الاهلی و شانس تیم برای صعود از گروه بیان داشت:‌«استقلال باید الاهلی را ببرد و برای پیروزی مقابل این تیم روحیه خوبی دارد. این قانون وجود دارد که هیچ تیمی از پیش برنده نیست و شانس استقلال و الاهلی برای صعود برابر است بنابراین نمی‌توان گفت که استقلال برابر تیم الاهلی شکست می‌خورد و از مسابقات کنار می‌رود.استقلال با توجه به اضافه شدن بازیکنانی همچون علی کریمی شانس خوبی برای پیروزی مقابل حریف عربستانی دارد. عملکرد خوب بازیکنان در نیمه دوم بازی با الشرطه این امیدواری را به وجود آورد که استقلال توان پیروزی برابر الاهلی را دارد.»

نظر شما