شناسهٔ خبر: 42824784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت: سیلوی گرمسار پشتیبان تهران در شرایط بحران است

سمنان- ایرنا- معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار سیلوی راهبردی تخلیه گندم و پشتیبان پایتخت کشور در شرایط بحران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یزدان سیف شامگاه سه‌شنبه در بازدید از سیلوی ۱۰۰هزار تنی گرمسار ابراز داشت: بهره‌برداری از این سیلوی نقش مهمی در رفع بخش بزرگی از مشکلات منطقه‌ای و کشور دارد و نیازهای ضروری ذخیره‌سازی گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور را محقق می کند.
وی ادامه داد: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در شهرستان گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور و پشتیبان پایتخت در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است و براساس برآوردهای انجام شده انتظار می‌رود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: تکمیل و آغاز بهره‌برداری از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار نیازمند حمایت و نگاه ویژه پیمانکاران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این بازدید گفت: طرح سیلوی ۱۰۰ هزار تنی با تامین اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی و دولت در مراحل پایانی ساخت است و طبق قرار داد، ۸۹.۲ درصد اعتبارات مورد نیاز از سوی بانک و ۱۰.۸ درصد از سوی دولت تامین می‌شود.
سید حسن میرعماد بیان کرد: بانک توسعه اسلامی ۱۸.۹۶ میلیون یورو و دولت ۱۹۰ میلیارد ریال برای ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در گرمسار سرمایه‌گذاری کرده است.
در زمان حاضر سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارد و سازه سیلو ساخته شده و تجهیزات سیلو به محل منتقل شده و در مرحله نصب قرار دارد.
سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار دارای چهار خوشه و کندوهای ۹ عددی به هم چسبیده است و در مجموع این سیلو ۳۶ کندو به ارتفاع حدود ۴۵ متر و قطر ۱۱ متر دارد و اکنون برخی امکانات زیربنایی این طرح مانند آب ، برق و همچنین پنج خط تلفن در دست بهره برداری است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان، پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما