شناسهٔ خبر: 42824052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه زرندیه: زبان شعر گاه برنده‌تر و تاثیرگذارتر از سلاح نظامی است

علی فرقانی

امام جمعه زرندیه گفت: زبان شعر در طول تاریخ اسلام گاه برنده‌تر و تاثیرگذارتر از سلاح نظامی بوده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عصر روز سه شنبه یکم مهرماه سال جاری در مراسم عصر شعر و خاطره دفاع مقدس که با عنوان رازهای ارغوانی همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه در محل سالن زرندستان مجتمع فرهنگی هنری مامونیه برگزار شد، تاثیر شعر و هنر مداحان و خوانندگان در زمان هشت سال جنگ تحمیلی را کمتر از سلاح‌های پیشرفته نظامی ندانست و افزود: تهییج رزمندگان اسلام در زمان نبرد با دشمن بعثی و در عملیات‌های مختلف نتیجه مهم تاثیری بود که سرودن اشعار شاعران بسیجی و انقلابی در جبهه‌های حق علیه باطل برجای گذاشت.

وی بیان کرد: هنر شعر بهترین ابزار و کارآمدترین شیوه برای بیان مفاهیم گوناگون به ویژه تبیین ارزش های اسلامی است و باید از این ادبیات فاخر حمایت کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این محفل ادبی گفت: عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ثبت و ضبط و اشاعه فرهنگ مقاومت و رشادتها و ایثارگری شهداء، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دستور کار این اداره قرار داشته و سعی بر آن است تا بتوان با بهره‌گیری از ظرفیت و توان اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در این راستا قدم برداشته شود.

احمد جوانمرد با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس یک گونه ادبی نیست و می‌توان با گونه‌های مختلف ادبی دفاع مقدس را به تصویر کشید، از شاعران، ادیبان و نویسندگان شهرستان خواست تا با تمام توان خود همچون همیشه در این راستا حرکت کرده و موجبات بالندگی و رشد و نمو ادبیات مقاومت و پایداری را فراهم آورند.

در این مراسم ادبی، شاعران شهرستان از جمله دکتر سیدمهدی طباطبایی، محمدعلی کاتبی، هادی بیابانی، حمیدفرقانی، بهاری و بانوان حمیده پارسافر و سمیرا یکه تاز به قرائت اشعار خویش پرداختند.

خاطره گویی محمدرضا احمدی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بعنوان کم سن وسال ترین رزمنده گردان ولیعصر(عج) لشگر سرافراز علی ابن ابیطالب(ع) و مدیحه سرایی حجت الاسلام کاظمی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

خبر دیگر اینکه همایش خوشنویسی کتابت عشق  به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مجتمع فرهنگی هنری مامونیه برگزار شد.

امام جمعه زرندیه در حاشیه این آیین گفت: هنرمندان همواره سهم مهمی در حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و ججحشهادت داشته و دارند.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی زبان هنر را زبانی ببن المللی دانست که از تاثیرگذاری بسیار شگرفی برخوردار است و از هنرمندان بسیجی که در این همایش حاضر بودند درخواست کرد که با هنر خویش در راستای صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت که از امام حسین علیه السلام به یادگار مانده است، قدم بردارند.

وی از هنر خوشنویسی بعنوان هنری ارزشمند و عرفانی یاد کرده و هنرمندان این رشته هنری را انسان‌هایی فرهیخته معرفی کرد.

همچنین بمناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، نمایشگاه عکس جلوه‌های ایثار در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری مامونیه برپا شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در حاشیه برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۵ عکس از هنرمندان در معرض نمایش قرار گرفته است که یادآور روزهای ایثار وشهادت و از خودگذشتگی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۳۱ شهریورماه بمدت یک هفته صبح وعصر آماده بازدید عموم علاقمندان است، ارج نهادن به مقام شامخ شهداء، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و یادآوری خاطرات روزهای ایثار و شهادت را از اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و  افزود: ما هیچگاه نباید فراموش کنیم که امنیت و سربلندی امروزمان را مدیون کسانی هستیم که از جان ومال خویش گذشتند تا آینده‌ای روشن را برای این مرز و بوم متصور شوند.

انتهای پیام

نظر شما