شناسهٔ خبر: 42823960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

در گفتگوی اردوغان با مکرون: درباره تنش‌های مدیترانه سازنده برخورد کنید / ترکیه به حق هیچ کشوری طمع ندارد اما اجازه تجاوز به حقوقش را نمی‌دهد

به درخواست «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه انجام شد. اردوغان در این تماس تلفنی از رئیس جمهور فرانسه خواست تا درباره تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه «سازنده» برخورد کند. اردوغان به مکرون گفت که ترکیه به حق هیچ کشوری طمع ندارد اما اجازه تجاوز به حقوقش را نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور فرانسه از وی خواست تا درباره تنش‌ها در دریای مدیترانه سازنده برخورد کند.

به گزارش  فارس، به درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه انجام شد.

اردوغان در این تماس تلفنی از رئیس جمهور فرانسه خواست تا درباره تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه «سازنده» برخورد کند.

رئیس جمهور ترکیه به ماکرون تاکید کرد که دلیل تنش‌ها در شرق مدیترانه نادیده گرفت حقوق قانونی آنکارا و ترک‌های قبرس در منطقه است.

وی در ادامه گفت که ترکیه از مذاکره و همکاری برای حل مشکلات حمایت می‌کند.

اردوغان به ماکرون گفت که ترکیه به حق هیچ کشوری طمع ندارد اما اجازه تجاوز به حقوقش را نمی‌دهد.

این گفت و گوی تلفنی در حالی انجام می‌شود که وزارت امور خارجه یونان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌زودی مذاکرات و گفت‌وگوهای این کشور با ترکیه با محوریت فعالیت‌های این دو کشور در شرق دریای مدیترانه از سر گرفته خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که آنکارا و آتن بر سر ازسرگیری شصت و یکمین دور مذاکرات اکتشافی به توافق رسیده و قرار است «به‌زودی» این مذاکرات در شهر استانبول انجام شود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما