شناسهٔ خبر: 42823846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان:

۶۴ نفر برای سامانه ملی پایش مصوبات در استان سمنان آموزش دیدند

سمنان- مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه سمنان پایلوت طرح سامانه ملی پایش مصوبات در کشور است، گفت: ۶۴ نفر برای این سامانه آموزش دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه شهاب شامگاه سه‌شنبه در جلسه فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود، استان سمنان به عنوان پایلوت برای اجرای کامل این طرح در سطح کشور انتخاب‌شده است، ابراز داشت: در راستای تحقق اهداف طرح جلسات مختلف در خصوص اجرایی شدن سیستم پایش در شهرستان‌های استان با دفتر فناوری اطلاعات و شبکه با محوریت فرمانداری و شورای اسلامی شهرهای تابعه صورت گرفت.

وی افزود: با اهتمام جدی و مؤثر دفتر امورشهری و شوراها در پیوستن به سامانه ملی پایش مصوبات و همکاری دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، سمنان به عنوان اولین شهر در کشور نسبت به اجرای فرایند انتخاب و طی مراسمی از آن رونمایی به عمل آمد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان بابیان اینکه مرحله دوم طرح در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: کارگروه آموزش سامانه پایش مصوبات شامل کارشناسان گروه امور شوراهای دفتر امور شهری و شوراها و کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، طبق برنامه زمان‌بندی (هر هفته یک شهرستان) به صورت میدانی و حضور در دبیرخانه هیئت تطبیق نسبت به آموزش رؤسا و مسئولان دبیرخانه اقدام کردند.

شهاب در ادامه تصریح کرد: تعداد کاربران، کارشناسان مشورتی هیئت تطبیق فرمانداری‌های تابعه جمعاً ۲۶ نفر و اعضای هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری‌های تابعه نیز جمعاً ۲۴ نفر را شامل می‌شود، در ادامه تصریح کرد: تعداد کل آموزش دیدگان سامانه ملی پایش مصوبات به صورت تقریبی ۶۴ نفر بوده و در مجموع ۹۰ ساعت آموزشی برگزار شد.

وی بابیان اینکه سامانه به گونه‌ای طراحی‌شده که در فرصت قانونی می‌بایست فرایند رسیدگی انجام شود در غیر این صورت موضوعات مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد، افزود: رسیدگی سیستمی، دسترسی آنلاین، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضای شوراها و تطبیق، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و امکان رصد توسط مسئولان از مزایا و قابلیت‌های استفاده از سامانه ملی پایش مصوبات را شامل می‌شود.

نظر شما