شناسهٔ خبر: 42823260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آواربرداری در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در شهرستان تالش آغاز شد

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اغاز آوار برداری در مناطق آسیب دیده ناشی از سیل نیمه شب یکشنبه در شهرستان تالش خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد اکبرزاده سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارزیابی‌ها از میزان خسارت‌های وارد شده به شهرستان آغاز شده است، گفت: سیل تالش تا امروز به بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است 
وی با اشاره به اینکه ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه اعزام شدند، تاکید کرد: عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی تخریبی در شهرستان آغاز شده و تا چند روز آینده عملیات بازسازی این واحدها شروع می‌شود.

 وی اضافه کرد: در وقوع این سیل ۱۰ خانه به طور ۱۰۰ درصد تخریب، ۳۰ واحد مسکونی دچار آسیب و نیارمند تعمیر بنیاد مسکن برای ساخت و تعمیر شد.

وی گفت : ۲۰۰ واحد مسکونی هم دچار آبگرفتگی شد که بنیاد مسکن برای کمک به حل مشکل مردم واحدهایی که غیر قابل سکونت هستند، تخریب و آوار برداری و عملیات اجرایی را برای ساخت آنها  آغاز می کنیم که امروز آوار برداری آنها آغاز شد.

اکبرزاده گفت: برای کمک به مردم وام بلاعوض، تسهیلات قرض الحسنه و همچنین سیمان رایگان در اختیار قرار می دهیم و  در ساخت خانه با مشارکت خود صاحبخانه ها کار انجام می شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

بارش شدید باران و بدنبال آن وقوع سیلاب در نیمه بامداد یکشنبه در شهرستان تالش موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شد.

استاندار گیلان برآورد اولیه میزان خسارت‌های سیل در شهرستان تالش را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و به آسیب‌دیدگان از سیلاب اطمینان داد که دولت، اقدامات حمایتی لازم را در خصوص آنها به عمل خواهد آورد.

 میزان بارندگی در تالش به نسبت بارش های درازمدت، بی سابقه بوده و طی مدت چهار ساعت بالغ بر ۲۴۰ میلی متر باران باریده و حجم بارش ها در طول شبانه‌روز گذشته (عصر ۳۱ شهریور)   از ۳۰۰ میلی متر تجاوز کرده است.

به دلیل حجم بالای آب و طغیان رودخانه ها بخشی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی، جاده های روستایی و منازل مسکونی آسیب دیده و  ۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت کامل تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

نظر شما