شناسهٔ خبر: 42823096 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

الوفاق:

بحرین شاهد بیش از ۱۵۰ تظاهرات در اعتراض به توافق سازش بوده است

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین امشب (۱ مهرماه) در گزارشی اعلام کرد علی‌رغم محاصره شدید و حاکمیت جو نظامی و امنیتی بر مناطق مختلف بحرین، بیش از ۵۵ منطقه این کشور شاهد بیش از ۱۵۰ تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سازش بوده است. این تظاهرات که از روز امضای توافق بین رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی و خیانت به قضیه فلسطین آغاز شده، تاکنون نیز ادامه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به گفته این جمعیت، بحرینی‌ها با حمل پلاکاردها و با سر دادن شعارهایی اعلام کرده‌اند که این توافق فاقد هرگونه مشروعیتی است و این توافق نمایانگر خواست مردم بحرین نیست. همچنین آنها تأکید کرده‌اند که حکومت بحرین حق امضای چنین توافق‌هایی را ندارد، چرا که حکومتی غیرمنتخب است که از سوی مردم به آنها چنین حق و مشروعیتی تفویض نشده است.

در این گزارش آمده است: بحرینی‌ها علاوه بر تظاهرات‌ خشمگین و فعالیت‌های میدانی، در شبکه‌های اجتماعی نیز با به راه انداختن کمپین‌های وسیعی با انتشار هزاران مطلب و نوشته اعلام کردند که: عادی‌سازی خیانت است، بحرین و بحرینی‌ها ضد‌سازش هستند و این اقدام رژیم بحرین جنایتی تاریخی و ضربه‌ای به اجماع ملی و تجاوزی به عرف و ارزش‌های عربی و اسلامی و انسانی است.

در پایان این گزارش تأکید شده تمامی اقشار مردم بحرین -رهبران دینی، نیروها و جریان‌های سیاسی، علما، جمعیت و سازمان‌های جامعه مدنی و همه شخصیت‌ها و مردم- تمامی وسایل و عرصه‌های ممکن را به کار گرفتند و از هیچ چیزی فروگذار نکردند تا به هر طریق ممکن مخالفت خود را با این توافق نامشروع اعلام کنند.

انتهای پیام

نظر شما