شناسهٔ خبر: 42823092 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

قدردانی سفیر فلسطین از موضع مراکش علیه سازش با رژیم صهیونیستی

سفیر فلسطین در الجزایر از موضع رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از مردم فلسطین و رد سازش با رژیم اشغالگر قدس قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، «امین رمزی مقبول»، سفیر فلسطین در الجزایر، با اشاره به موضع همیشگی این کشور در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد که موضع «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهور الجزایر در مورد مسئله فلسطین، موضوع جدیدی در تاریخ این کشور نیست و جای تعجب ندارد. مقبول افزود: ما به خوبی می‌دانیم كه این موضعی ثابت و تاریخی در حمایت از مردم فلسطین است.
 
وی که در مصاحبه‌ای با روزنامه النهار الجزایر در مورد موج اخیر عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، از مردم و دولت الجزایر قدردانی کرد.
 
سفیر فلسطین افزود: بیانیه عبدالمجید تبون، نقطه عطف تاریخی بسیار مهمی بود؛ به ویژه در این برهه که عده‌ای از کشورها به سمت عادی‌سازی و به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی و همچنین به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم در شتاب هستند.
 
وی رویكرد فعلی عادی‌سازی را بسیار خطرناک  و خنجری در پشت آرمان فلسطین و خیانت به بیت‌المقدس و دین اسلام دانست.
 
سفیر فلسطین افزود: موضع الجزایر در مورد موج اخیر عادی‌سازی با موضع اصولی و تاریخی آن در مورد مسئله فلسطین مطابقت دارد و اصول انقلاب آزادی‌بخش الجزایر را بیان می‌کند و تأثیر زیادی در عرصه عربی و بین‌المللی خواهد داشت.
 
رئیس‌جمهور الجزایر دو روز پیش گفته بود که مسئله فلسطین برای مردم الجزایر مسئله‌ای مقدس و از جمله مهمترین مسائل است و الجزایر از سازش و عادی‌سازی روابط با اشغالگران حمایت نمی‌کند.
انتهای پیام

نظر شما