شناسهٔ خبر: 42822966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

۴۰ نهاد و شخصیت انگلیسی نژادپرستی در باشگاه کریکت یورکشایر را محکوم کردند

حوزه/ بیش از ۴۰ نهاد و شخصیت در بریتانیا با امضای نامه سرگشاده‌ای، در حمایت از عظیم رفیق، بازیکن مسلمان باشگاه کریکت شهرستان یورکشایر، نژادپرستی نهادینه شده در این باشگاه را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از asianimage، بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اجتماعی، اعتقادی و مدنی جامعه بریتانیا با امضای نامه‌ای سرگشاده به باشگاه کریکت شهرستان یورکشایر، نژادپرستی نهادی در این باشگاه‌ها علیه یکی از بازیکنان مسلمان را محکوم کردند.

این نامه در حالی ارسال شده که اخیرا عظیم رفیق، یک بازیکن مسلمان پس از رها کردن این تیم و کنار گذاشتن کریکت ابراز کرده که در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به عنوان بازیکن تیم یورکشایر، با برخوردهای نژادپرستی زیادی مواجه بوده است.

 چهل و سه امضاکننده از سراسر غرب و جنوب یورکشایر ، از جمله مسجد مستقر در بردفورد، مسجد ابوبکر، موسسه جی.کی.ان، رایزینگ اکسپلورز و ماری مگدالن سی.آی.‌سی، نامه سرگشاده را امضا کردند و ضمن بیان اینکه از شنیدن گفته‌های عظیم «بسیار آزرده خاطر» شده‌اند، اظهار کردند که «نژادپرستی نهادینه شده» که سبب شده یک بازیکن مسلمان تا سر حد «اقدام به خودکشی» پیش برود، غیرقابل قبول است.

در ادامه این نامه آمده است: این اتهامات جدی هستند که ضربه بزرگی به اعتماد جامعه نسبت به باشگاه کریکت یورکشایر وارد کرده‌اند. زیبایی ورزش کریکت در این است که یک نیروی الزام‌آور و متحدکننده بین افراد از هر مذهب، نژاد و فرهنگ وجود داشته باشد. عشق مشترک ما به این ورزش چیزی است که باید جوامع ما را متحد کند و ما را به هم نزدیک کند و هرگز نباید اختلافاتی بین ما ایجاد کند.

امضاءکنندگان در ادامه افزودند: در این کشور ، ما به عدالت و برابری برای همه اعتقاد داریم. بنابراین، ما امضاکنندگان، از باشگاه شهرستان کریکت یورکشایر، هیئت کریکت یورکشایر و هیئت کریکت انگلیس خواستار آن هستیم که تحقیق فوری و عمیق از جمله بررسی نژادپرستی در سطوح ساختاری و نهادی انجام دهند. سیاست «تحمل صفر» را آغاز کرده و از نبود نژادپرستی اطمینان حاصل کنند. همچنین همکاری با سازمان‌های مردمی برای ایجاد برنامه‌های آموزشی و آگاهی رسانی برای از بین بردن نژادپرستی را نیز آغاز کنند.

نظر شما