شناسهٔ خبر: 42822845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

احیای هویت ملی و انسجام اجتماعی از آثار دفاع مقدس است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، امنیت و آرامش امروز را دستاورد ارزشمند ایستادگی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: احیای هویت ملی، انسجام اجتماعی، خوداتکایی و خودباوری از آثار دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

حسین خوش اقبال عصر روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار هرسین بااشاره به ایستادگی و مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز هم به همان روحیه سلحشورانه، امیدوارانه و همدلانه برای گذر از تنگنای تحریم و موج تحریف رسانه ای معاندان نیاز داریم. 
وی به سختی شرایط اقتصادی مردم اشاره و تاکید کرد: باوجود این تنگناها مردم صبر و حوصله بخرج داده اند که باید قدردان آن ها بود و این صبر مسوولیت ما را بیشتر کرده است.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره با شرایط کشور و تنگناهای تحریم تاکید کرد: با هدایت های هوشمندانه رهبری، تدابیر دولت و همراهی مردم تاکنون دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد.   

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم پیشبرد سیاست های دولت از سوی مدیران تاکید کرد و گفت: آنچه که موجب قدرشناسی مردم و ماندگاری نام مدیران می‌شود خدمت صادقانه است.

وی با اشاره به سخنان ایراد شده در آیین تکریم فرماندار هرسین اظهارداشت: باید قدرشناسی مردم را هم را قدر دانست و این خدمت صادقانه است که نام مدیران را ماندگار می کند. 

خوش اقبال با بیان اینکه بهترین قاضی در قبال عملکرد مردم و زمان است، افزود: مردم شهرستان‌ از مدیری قدرشناسی می کنند که بیش از چهار سال در شهرشان منشا خدمت بوده است.

 وی در ادامه با بیان اینکه اصل برای دولت ثبات در مدیریت ها است، تاکید کرد: تغییر فرماندار هرسین به تشخیص و صلاحدید استاندار صورت گرفته و حتما از شاه آبادی در مناصب دیگر بهره خواهیم برد.

خوش اقبال با اشاره به بومی بودن فرماندار جدید هرسین گفت: کنجوریان در سخت ترین جاها خدمت کرده و امیدواریم با کمک مجموعه شهرستان در منصب جدید موفق باشد. 

وی با اشاره به بخشنامه های مکرر وزارت کشور در خصوص استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب‌ها گفت: استان نیز این تاکید را دنبال کرده و از نیروهای درونی وزارت کشور بهره برده شده است.  

معاون استاندار کرمانشاه خطاب به فرمانداران تاکید کرد: شما نماینده حاکمیت و دولتی هستید که مردم به آن رای داده اند و باید از دیدگاه‌های دولت دفاع کنید و از شهرستان ها رفع محرومیت کنید و در اجرای سیاست های دولت تمام تلاش تان را بکار بگیرید. 

خوش اقبال همچنین تاکید کرد: مدیران حق جابجایی هیچ مدیری را مگر با نظر و هماهنگی فرمانداران ندارند.

وی با تاکید بر لزوم همدلی و اتحاد بین مدیران و نمایندگان تصریح کرد: همواره به همراهی و اتحاد با نمایندگان استان در مجلس اعتقاد داشته و داریم و متقابلا توقع داریم که نمایندگان نیز با مدیران استان در پیشبرد برنامه های توسعه ای استان و شهرستان همراه باشند. 

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: قانون اساسی به عنوان منشور اتحاد ما، مترقیانه اصل تفکیک قوا را به مثابه چرخ دنده های هماهنگ برای حرکت سیستم لحاظ داشته است. ما جایگاه قانونگذاری را ظرفیت کلانی برای پیگیری مطالبات می دانیم و نظارت نمایندگان را هم فرصتی برای رفع نواقص و بهبود امور تلقی می کنیم.

وی تاکید کرد: انحراف از اصل نظارت به دخالت در امور اجرایی، علاوه بر کُند کردن سیستم و ایجاد ناهماهنگی، به فرصت سوزی و هزینه سازی منجر می شود. 

خوش اقبال در ادامه تصریح کرد: از فرماند جدید انتظار می رود که از ظرفیت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در جهت تامین منافع و تحقق برنامه های توسعه ای بهره بگیرد و اولویت خود را رضایتمندی مردم قرار دهد.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به ویژگی های هرسین افزود: با وجود چهره های فاخر علمی و فرهنگی، این شهرستان دارای ظرفیت های شایسته و بایسته ای برای توسعه است. بایستی با بهره گیری هوشمندانه از این ظرفیت ها، ادبیات توسعه در شهرستان ارتقا داده شود.

خوش اقبال ادامه داد: در بحث شاخص های اقتصادی و صنعتی با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه هرسین در سال‌های گذشته گام های مثبتی برداشته شده که استمرار و تقویت آن لازم است.

وی همچنین با اشاره به فاصله شاخص های اجتماعی شهرستان هرسین با نقطه مطلوب گفت: انتظار می رود فرماندار شهرستان مطالبه گری قوی را برای تامین نیازها و رفع آسیب ها در شهرستان با استفاده از جایگاه نماینده مجلس داشته باشد.

در این آیین، از خدمات و تلاش‌های امیرشاه آبادی فرماندار سابق هرسین تقدیر به عمل آمد و عبادالله کنجوریان به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معارفه شد. 
شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما