شناسهٔ خبر: 42822676 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برخی از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به شبکه شاد دسترسی ندارند

صاحب‌خبر -


  عدم دسترسی به تبلت و تلفن همراه هوشمند موجب شده برخی از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان نتوانند از خدمات آموزش مجازی بهره‌مند شوند.
فقر در سیستان و بلوچستان موجب شده که بسیاری از دانش‌آموزان این استان علاوه‌بر اینکه توان تهیه تجهیزاتی که ویروس کرونا بر آنها تحمیل کرده را نداشته باشند امکان ادامه تحصیل هم برای آنها مشکل شود.
۴۰۰ هزار دانش‌آموز در استان سیستان و بلوچستان به‌دلیل مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت، نداشتن گوشی هوشمند و تبلت و همچنین آگاهی کم و ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی به آموزش مجازی و شبکه «شاد» دسترسی ندارند.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان «۸۵ درصد مدارس و حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان وارد شبکه شاد شده‌اند» اما تعدادی بسیاری از آنها به دلایل مختلفی از جمله نداشتن گوشی هوشمند و همینطور اینترنت امکان استفاده از آن را ندارند.
حمید رضا رخشانی، افزود: استفاده از سامانه شاد مستلزم داشتن گوشی هوشمند و اینترنت است که این امکان برای همه دانش‌آموزان در این استان فراهم نیست بنابراین حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مورد تاکید قرار دارد.
وی با ‌اشاره به اینکه، پروتکل‌های بهداشتی در کلیه مدارس استان رعایت می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری نیازمند ارتباط با معلمان هستند و این ارتباط تا روزی که دستورالعمل حضور دانش‌آموزان تغییر نکند، ادامه دارد.
وی با‌ اشاره به شایعاتی مبنی بر ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به کرونا گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلاء به کرونا که از طریق حضور در مدرسه در این استان گزارش نشده و ۱۵ نفری که به این ویروس مبتلا شده بودند نیز قبل از ورود به مدرسه تست شدند و از ورود آنها به مدرسه جلوگیری شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با ‌اشاره به اینکه تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای همه دانش‌آموزان این استان کار دشواری است، گفت: البته در این زمینه رایزنی‌های مختلفی با نهادها و مؤسسات خیریه انجام شده تا بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.
وی همچنین به نبود بستر مناسب اینترنتی در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان ‌اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر این مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت و همچنین آگاهی کم و نا آشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی از جمله دیگر مشکلات آموزش مجازی در این استان است.

نظر شما