شناسهٔ خبر: 42822408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پوتین:

همه کشورها باید بر اساس قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل رفتار کنند

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر رعایت منشور این سازمان و تلاش برای رفع مشکلات جهان معاصر از جمله بیکاری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری قدرت های جهانی از نظامی کردن فضا و احترام به قوانین و حقوق بین‌الملل شد.

 
«ولادیمیر پوتین» رئیس رجمهور روسیه سه شنبه شب  به وقت تهران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر عدم مداخله، حاکمیت و احترام کشورها به همدیگر به عنوان اصول بنیانگذار سازمان ملل در 75 سال پیش تاکید  کرد.
 
وی در بخشی از سخنان خود گفت که فراموش کردن عبرت گرفتن از تاریخ، کوته فکرانه و بسیار غیرمسئولانه است.  پوتین در سخنان خود از «حملات سایبری» به عنوان یکی از مشکلات جهان معاصر نام برد. رئیس جمهور روسیه با پرداختن به امور تسلیحاتی خواستار قراردادهای الزام آور بین قدرت‌های فضایی، ممنوعیت استقرار تجهیزات نظامی در فضا و حفظ معاهدات کنترل تسلیحات شد.
 
وی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت، اعضای شورای امنیت که مسئولیت برقراری و حفظ صلح و امنیت در جهان را دارند باید بدانند که احترام به قوانین بین المللی مهم است.
 
این در حالی است که «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی پوتین، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تداوم رویکرد ضد ایرانی، تلاش در بدنام جلوه دادن چین به دلیل کرونا و حمایت یکجانبه از رژیم صهیونیستی پرداخت.

نظر شما