شناسهٔ خبر: 42822376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت شد + سوابق

معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت به مجلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام این خبر که رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شده است، گفت: آقای روحانی در نامه‌ای به مجلس، آقای علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد. معرفی وزیر صمت قاعدتاً در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی باید اعلام وصول شود.

امیری بیان داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود.

وی افزود: رزم حسینی از فرماندهان دوره دفاع مقدس از لشکر ثارالله و قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی بوده و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است. وزیر پیشنهادی صمت پس از دوره دفاع مقدس نیز از سابقه مدیریت در چند شرکت بزرگ و عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی برخوردار بوده است و تجربه فعالیت‌های بازرگانی دارد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به اینکه آقای رزم حسینی عضو هیئت مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد. ایشان متولد ۱۳۴۰ و تحصیل کرده رشته اقتصاد در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.// ایرنا
 

 

رزومه علیرضا رزم حسینی

علیرضا رزم‌حسینی در مقطعی از دفاع مقدس قائم‌مقام سردار قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است. جانبازی در عملیات خیبر و دریافت نشان فتح از دست رهبر معظم انقلاب و حضور به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ از جمله سوابق وی در سپاه پاسداران است.
 
ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب‌الزمان (عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده، آخرین مسئولیت رزم‌حسینی در سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی است.

وی با پایان جنگ پس از اخذ مدرک کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان و انتقال به بنیاد مستضعفان، اقدام به تاسیس چند کارخانه در استان کرمان کرده است.

عضویت در هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر‌عاملی و ریاست هیئت‌مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر‌عاملی شرکت ماشین‌آلات راهسازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هئیت‌مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیر‌عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)، مدیر‌عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیر‌عاملی شرکت ماشین آلات راهسازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان ماشین آلات ساختمانی و معدنی کشور و ریاست مجمع شرکت آستانه ریل جهت انجام پروژه‌های ریلی کشور از جمله سوابق اجرایی و اقتصادی رزم‌حسینی است.

وی همچنین در دولت روحانی استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است.

 

نظر شما