شناسهٔ خبر: 42822321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمار ابتلا به کرونا در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از مرز ۸۰۰ هزار گذشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ظرف کمتر از سه ماه دو برابر شده تا از ۸۰۰ هزار نفر فراتر رود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، آمار ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، قطر، کویت، عمان، امارات و بحرین عصر امروز (سه شنبه) از مرز ۸۰۰ هزار نفر گذشته تا شمار مجموع مبتلایان به ویروس در این شش کشور، در کمتر از سه ماه دو برابر شده باشد.

بر اساس این گزارش، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ۲۵ ژوئن گذشته (پنجم تیر ماه) از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفته بود با این حال آمار رسمی وزارتخانه های بهداشت شش کشور مذکور نشان می دهد که آمار مجموع مبتلایان تا عصر امروز به بیش از ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

در همین حال، آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز از شش هزار و ۸۰۰ مورد فراتر رفته تا مجموع قربانیان این ویروس کشنده در کشورهای مذکور نیز ظرف سه ماه اخیر نزدیک به سه برابر شده باشد.

این در حالی است که همه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به مقررات خود در رابطه با قرنطینه عمومی و ممنوعیت تردد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پایان دادند با این حال محدودیت های مربوط به تجمع افراد، سفر خارجی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان پا بر جا است.

لازم به ذکر است که بر اساس داده های وبسایت «ورلد او متر»، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به ۸۰۲ هزار و ۳۰۸ نفر (بیش از ۲.۵۳ درصد آمار جهانی) افزایش یافته جایی که تاکنون ۳۳۰ هزار و ۷۹۸ تن در عربستان، ۱۲۳ هزار و ۹۱۷ تن در قطر، ۱۰۰ هزار و ۶۸۳ تن در کویت، ۹۴ هزار و ۷۱۱ تن در عمان، ۸۶ هزار و ۴۴۷ تن در امارات و ۶۵ هزار و ۷۵۲ تن در بحرین به این ویروس مبتلا شدند.

داده های منتشر شده در این وبسایت مرجع با استناد به آمار رسمی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین حاکی از آن است که تاکنون چهار هزار و ۵۴۲ نفر در عربستان، ۸۶۵ نفر در عمان، ۵۸۸ نفر در کویت، ۴۰۵ نفر در امارات، ۲۲۷ نفر در بحرین و ۲۱۱ نفر در قطر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس کشنده در شش کشور مذکور شش هزار و ۸۳۸ تن باشد.

نظر شما