شناسهٔ خبر: 42822290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار مرکزی؛

وارد پیک سوم کرونا شده ایم/ شرایط استان مرکزی قرمز است

آقازاده گفت: امروز کشور وارد پیک سوم کرونا شده است و در استان حدود ۲۰۰ مبتلا در روز با توجه به تعداد مراکز درمانی و تخت‌ها بسیار شکننده است که البته باید علت ان را تعطیلات و سفرهای سه هفته قبل را ببینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: روز گذشته و در آغاز چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور در استان مرکزی هم ۲۷ هزار رزمنده و پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفتند ضمن اینکه از بیانات مقام معظم رهبری بهره‌مند شدیم.

وضعیت اکثر استان ها قرمز و برخی فوق قرمز است/ طی روزهای اخیر رکورد کرونا در استان مرکزی نیز شکسته شد

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصریح کرد: امروز کشور وارد پیک سوم کرونا شده است و این بسیار برای عزیزان ما در جبهه سلامت و بهداشت طاقت‌فرسا است.

آقازاده افزود: امروز بعد از ۷ ماه با ابتلای بیش از ۳۷۰۰ نفر در روز رکورد شکسته شد و اکثر استان‌ها قرمز و برخی فوق قرمز هستند و این در توان لشکر سلامت نیست و خیلی از تخت‌های بیمارستانی ما پر است لذا از همه مردم خواهش می کنیم مثل همیشه همکاری داشته باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی نیز طی هفته‌های اخیر با توجه به تعداد ابتلا و فوتی‌ها رکورد جدیدی ثبت‌شده است گفت: حدود ۲۰۰ مبتلا در روز با توجه به تعداد مراکز درمانی و تخت‌ها بسیار شکننده است که البته باید علت آن را تعطیلات و سفرهای سه هفته قبل را ببینیم و شاید طی روزهای آینده تصمیمات محدودیتی جدیدی بگیریم که اعلام عمومی خواهیم کرد البته سعی می‌کنیم نماز جمعه اراک که خیلی خوب و با رعایت پروتکل‌ها هم برگزار می‌شود برپا باشد.

وی ادامه داد: رهبری هم ابراز نگرانی کردند و این موضوع را دغدغه مسئولین اعلام کردند و خواهش داریم ضمن رعایت مسائل بهداشتی تصمیمات ستاد کرونا در رأس تصمیمات قرار دهیم.

استاندار مرکزی همچنین گفت: ما در هر هیئت و مراسمی که رفتیم عمدتاً در فضای باز بود و مردم رعایت کردند، برخی از مردم اما دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند و آنچه امروز می‌بینیم به خاطر ۱۵ درصدی است که رعایت نکردند.

آقازاده اظهار کرد: در اربعین حسینی هیچ راهپیمایی در استان مرکزی برگزار نخواهد شد و از مردم تقاضا داریم همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند در خانه‌ها عزاداری کنند البته سعی می‌کنیم در شهرهایی که اجازه می‌دهد با رعایت ضوابط و به‌صورت متمرکز برنامه‌ای داشته باشیم.

فعالیت های فرهنگی بسیار زیاد اما جزیره ای است/ اولویت های فرهنگی استان مشخص می شود

استاندار مرکزی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ طیف وسیع و گسترده‌ای از فعالیت‌هایی است که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، خیلی از دستگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی دارند که گاه جزیره‌ای و بی‌برنامه است و کار جزیره‌ای نه‌تنها باعث نتیجه نخواهد شد بلکه به اغتشاش کاری در آن موضوع می‌انجامد.

وی تصریح کرد: اینکه امروز می‌بینیم فعالیت‌های فرهنگی مورد قبول مردم و مسئولین نیست به خاطر این است که فعالیت‌ها بسیار زیاد و جزیره‌ای است لذا در نظر داریم فعالیت‌های فرهنگی را احصا و اولویت‌های استان و جامعه را مشخص کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم تا در طول سال به آن بپردازیم و نتیجه‌گیری کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: تمرکز فعالیت‌های فرهنگی، جزیره‌ای عمل نکردن و با برنامه بودن یکی از کارهای خوبی است که شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما