شناسهٔ خبر: 42822267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هنرستان کشاورزی در فارس راه‌اندازی می‌شود

استاندار فارس گفت: راه اندازی هنرستان‌های کشاورزی در استان موجب حفظ نیرو‌های جوان در روستا و کسب دانش روز کشاورزی از سوی آنان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت‌الله رحیمی امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار داشت: این استان دارای تجربیات طولانی در بخش سنتی کشاورزی و دارای قطب علمی در مراکزی مانند دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه سیستم وراثت باعث کوچک شدن و قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی شده است، بیان کرد: در این وضعیت، کشاورزی با روش‌های سنتی سود اقتصادی نخواهد داشت و در نتیحه فرزندان روستا و جوانان برای کسب درآمد به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند که موجب اضمحلال روستا‌ها  می شود زیرا جوانان موتور محرکه توسعه هستند.

او، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان فارس در بخش کشاورزی، تصریح کرد: در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بیش از ۱۰۰ کارشناس و پژوهشگر فعال هستند که با تحقیقات موثری نیز ارائه داده اند.

رحیمی، ادامه داد: با توجه به این که مدیران جهاد کشاورزی فارس دارای سابقه فعالیت پژوهشی هستند، ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی و ترویجی و کشاورزی در این استان به خوبی برقرار شده است.

استاندار فارس، افزود: برای ایجاد تغییرات مثبت در جهاد کشاورزی باید به نیرو‌های جوان که تسهیل کننده، تسریع کننده و دوستدار ایده‌های نو هستند در پست‌های مدیریتی توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/ ن

نظر شما