شناسهٔ خبر: 42822233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمریکا ۵ مقام ونزوئلایی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اضافه شدن نام ۵ نفر دیگر از مقامات ونزوئلا به فهرست اشخاص تحت تحریم این وزارتخانه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نام 5 نفر دیگر از مقامات ونزوئلا به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شود، اضافه شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا را نیز به دلیل همکاری با ایران برای دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور (ایران و ونزوئلا) تحریم کرده بود.

چندی پیش «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ونزوئلا -که اخیراً با حفظ سمت، امورات مربوط به ایران را نیز در دولت آمریکا برعهده گرفته است- در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز با اعلام اینکه دولت آمریکا معتقد است که که تحریم‌هایش علیه ونزوئلا به‌شدت در کاهش درآمد دولت مادورو کاملاً مؤثر بوده، از تصمیم دولت متبوعش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا در آینده نزدیک خبر داد.

آمریکا و متحدانش در اروپا و منطقه آمریکای لاتین تلاش می‌کنند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، «خوان گوایدو» مهره دست‌نشانده خود را جایگزین وی کنند.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را به مهره مد نظر غربی‌ها واگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/.

 

 

 

نظر شما