شناسهٔ خبر: 42821772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد گیلان:

مستندسازی حضور رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس ضروری است

رشت- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه انتقال ارزش ها و باورهای یک ملت به نسل های آینده ضروری است، گفت: باید حضور رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس مستندسازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی امروز (سه شنبه) در دیدار «سحر جعفری فلاح پور» بانوی رزمنده و خواهر دو شهید بزرگوار گیلانی با اشاره به اینکه حضور در چنین جایی بدون عنایت خداوند میسر نمی‌شود، اظهار کرد: معتقدم بسیاری از اتفاقات تکرار شدنی نیست و در زمان و مکان خود رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آستانه توقعات باید بر اساس زمان و مکان سنجیده شود، گفت: امروز نیز نسل جوان خوبی داریم که باید باورشان کنیم.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه نسل جوان امروز به ظاهر متکی به آداب نیستند اما معتقدم که انتقال تجربیات باید به خوبی انجام شود، افزود: نیازمند فرهنگ سازی صحیح هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت و مستندسازی از تاریخ و وقایع دفاع مقدس، بیان کرد: بخشی از کم کاری نهادهای فرهنگی در این زمینه به کمبود اعتبار و بودجه باز می‌گردد لذا باید دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم و با هم در این زمینه گام بردارند.

فاضلی در ادامه با اشاره به ساخت آثار با موضوع دفاع مقدس و استقبال مردم از آن همانند تنگه ابو قریب و یا رد خون، گفت: گلایه خانواده شهدا درباره کم کاری نهادهای فرهنگی در زمینه تولید اثر در این زمینه بحق و قابل قبول است.

ثبت وقایع تاریخی به حفظ هویت یک ملت کمک می‌کند

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه مستندسازی وقایع دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در استان گیلان نیز اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه عدم انتقال صحیح ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده سبب می‌شود تا نسل‌های بعدی نیز از این ارزش‌ها بی بهره باشند، ادامه داد: یک اتفاق با تکرار تبدیل به یک فرهنگ خواهد شد این تکرار باید توسط نسل بعد نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه راه شهادت بسته نیست و همچنان ادامه دارد، گفت: زمانی هشت سال دفاع مقدس بود بعد از صحبت دفاع از حرم شد این راه تداوم دارد باید آن را ثبت کرد.

فاضلی با اشاره به اینکه متأسفانه در انعکاس این وقایع خوب عمل نکرده‌ایم، ادامه داد: گیلان دارای هشت هزار شهید است و این تعداد شهید برای یک استان بسیار بالا و مایه افتخار است. ش

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر خون شهدا سبب پیروزی بر استکبار جهانی خواهد شد، گفت: ثبت وقایع به حفظ هویت ما از زمان رشادت‌های انقلاب و دفاع مقدس کمک می‌کند.

در ادامه خواهر شهیدان فلاح پور از زمان حضور خود به عنوان یک امدادگر و رزمنده در جبهه‌های جنگ و ویژگی‌های برادران شهیدش خاطراتی برای حاضران تعریف کرد.

نظر شما