شناسهٔ خبر: 42821757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان کرمانشاه پرداخت شد

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تمدید ثبت‌نام و پردخت تسهیلات کرونا تا پایان مهر ماه گفت: تاکنون ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

حسن عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه کرونا حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت به مشاغل مختلف و اقتصاد استان وارد کرد اظهار داشت: 14 رسته به شدت آسیب‌دیده از کرونا در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از مشاغل آسیب‌دیده به دو صورت انجام شده است عنوان کرد: افرادی که شغل خود را به طور موقت از دست داده‌اند در ابتدای بحران کرونا سامانه بیمه بیکاری تعریف شد و تعداد زیادی از این افراد ثبت‌نام کردند و برای آن سه ماه لازم بود تنها یک ماه قبل از بحران کرونا حق بیمه پرداخت می‌کردند.

عزیزی گفت: 8600 نفر در استان موفق به دریافت خسارت یا غرامت ماهیانه شدند که این اقدام برای اسفند، فروردین و اردیبهشت انجام شده است و بعضا با شرایطی ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: برای بنگاه‌های اقتصادی اعتباری تخصیص یافت که به بنگاه‌های به شدت آسیب‌دیده در رسته‌های چهارده‌گانه پرداخت شود و تاکنون 124 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد و سه ماه تنفس به این بنگاه‌ها پرداخت شده است و این موضوع هنوز ادامه دارد.

عزیزی با بیان اینکه براساس آخرین تصمیم دولت مهلت پرداخت و ثبت‌نام تا پایان مهر ماه ادامه پیدا می‌کند عنوان کرد: هنوز از اعتبارات استان باقی مانده است و هر چند روز یک بار جلسه کارشناسی برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود.

وی گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا در استان بسته به میزان تسهیلات تخصیص یافته نسبت به کشور جایگاه ششم را دارد و امید داریم سرعت بیشتری پیدا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: مبنای اولیه برای تسهیلات داشتن کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی بود اما برخی کارگاه‌ها به هر دلیلی بیمه نداشتند و این افراد حمایت شدند اما میزان آن کمتر بود.

عزیزی با بیان اینکه کارگران ساختمانی که از بیمه مناسبی برخوردار هستند اما سهم بیمه بیکاری هفت درصد را ندارند گفت: اکنون حدود 20 هزار نفر در استان کارگر ساختمانی هستند که ساز و کار خدمت به آن‌ها نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/832/ ز

برچسب‌ها:

نظر شما