شناسهٔ خبر: 42821265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز رسانه قوه قضاییه:

«نادر مختاری» زمان حوادث آبان ۹۸ به جرم سرقت در زندان بوده است

تهران- ایرنا- رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در راستای سلسله اقدامات خود در چارچوب پروژه تبلیغاتی علیه مبارزه همه جانبه دستگاه قضایی با فساد و دانه درشت‌های مفسد اقتصادی، بعد از ۱۶ دروغ در مورد نوید افکاری و تحریف پرونده یک قاتل محکوم به قصاص اخیراً مدعی شده‌اند که یک زندانی به نام «نادر مختاری» که از دستگیرشدگان اغتشاشات آبان ۹۸ بود، در زندان فوت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سید حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در این باره گفت: نادر مختاری اساساً در آبان ۹۸، در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به جرم سرقت بوده و در اغتشاشات حضور نداشته است.

حیات الغیب به سوابق کیفری متعدد نادر مختاری با عنوان سرقت اشاره و در مورد زمان محکومیت فرد مورد اشاره بیان کرد: جرایم وی کیف قاپی و سرقت‌های متعدد بوده که به همین دلیل در مجموع به هشت سال حبس و رد مال محکوم شده است.

وی اضافه کرد: این فرد از ششم بهمن ۹۴ در ندامتگاه تهران بزرگ نگهداری می‌شده است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزود: محکوم علیه از ابتدا که به زندان معرفی شده،  بیماری تنگی نفس داشت و به علت ابتلا به بیماری و علی‌رغم پیگیری‌های جدی درمانی و چندین مرحله اعزام به بیمارستان‌های مختلف، متاسفانه  در روز شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ فوت می‌کند.

به گفته مدیرکل زندان‌های استان تهران مرحوم مختاری در زمان اغتشاشات آبان ۹۸ در زندان و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده و ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه این محکوم در زمان اغتشاشات بازداشت و به علت ضربه باتون به کما رفته کذب محض است. این محکوم به دلیل نداشتن شرایط در سال ۹۸ حتی یک ساعت نیز از مرخصی خود استفاده نکرده است.

نظر شما