شناسهٔ خبر: 42821119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان:

۶ پاسگاه جدید در خوزستان احداث می شود/امنیت خوزستان قابل قبول است

اهواز- فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به احداث ۶ پاسگاه در استان، گفت: ۳۲۰ یگان و مقر انتظامی بهسازی و بازسازی و همچنین ۳۲ کلانتری و مقر انتظامی نوسازی و احداث شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر عباس زاده عصر امروز در مراسم تودیع خود اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با توجه به شرایط امنیتی - انتظامی و سایر مؤلفه‌ها مثل اقتصادی از قدیم جز نگرانی‌های استان خوزستان بود، بالا بودن پایه جرایم در این استان بوده است که با تلاش‌های انجام شده و همکاری دستگاه قضائی و شورای تأمین در موضوع «جرایم خشن» تلاش‌های خوبی انجام شد به طوری که ۲۵ درصد کاهش جرایم خشن و بالغ‌بر پنج هزار کاهش وقوع این نوع جرایم را در سه سال اخیر داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از این جرایم در استان کشف شد که معدل خوبی در سطح کشور است، افزود: در موضوع «سرقت‌ها» اگر چه مؤلفه‌های بسیاری در وقوع ملاک است ولی ۸۲ درصد از سرقت‌ها، عاملان و سارقان آنها شناسایی و دستگیر شدند که در مقایسه با ادوار گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به شناسایی و متلاشی شدن باندهای زیادی در حوزه «سلاح‌های غیرمجاز» تصریح کرد: در بحث جرایم خشن به موضوع وفور سلاح و مهمات در اختیار افراد ورود کرده و طرح‌های جمع آوری بسیاری نیز انجام داده شد و در سه سال اخیر بالای ۱۰۰ طرح اجرا و بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ قبضه سلاح و ۲۴۵ هزار انواع فشنگ جنگی و شکاری جمع آوری و ۱۱ هزار و ۸۴۵ نفر هم دستگیر شدند.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه این به معنای جمع آوری تمام سلاح‌های جمع آوری شده نیست، عنوان کرد: با همکاری بسیج و اطلاعات و همچنین روش‌های مختلف انتظامی، مخفیگاه‌های بسیاری از آنها را بازرسی و افرادی که تیراندازی علنی داشتند، در حال انفعال قرار گرفتند.

وی به وجود حدود دو هزار تیرانداز شاکی دار اشاره کرد و ادامه داد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه در استان خوزستان کاهش پیدا کرده است و حتی یک مورد تیراندازی رخ نداده است که موضع نیروی انتظامی خوزستان منفعلانه باشد. در این زمینه ۸۴ درصد از عاملان تیراندازی‌هایی را که در طول سه سال رخ داده است، شناسایی کرده که در کاهش تیراندازی و ارتقای احساس امنیت و رضایتمندی مردم تأثیر داشت.

کشف ۳۰ تُن و ۷۲۷ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان به کشف ۳۰ تُن و ۷۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در شورای تأمین تهیه بانک اطلاعات اراذل و اوباش مصوب و اطلاعات موجود در نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی یکسان سازی شده یک قرارگاه بسیار خوب با همراهی شورای تأمین راه‌اندازی شد.

سردار عباس زاده عنوان کرد: در خصوص گروه‌های تکفیری نیز یک بانک اطلاعاتی تشکیل شده که با توجه به اخبار و اطلاعات واصله منجر به دستگیری یک هزار و ۲۵۰ نفر در این زمینه شد؛ ۳۶ نفر از آنها به صورت باندی و مابقی به صورت انفرادی دستگیر شدند که در این زمینه ۱۶ نفر از عاملان ترور شهدای انتظامی و بسیج بودند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی خوزستان در ایام اربعین و برگزاری مراسم در سه سال آن هم بدون کوچک‌ترین مورد امنیتی، یادآور شد: سال گذشته بالای ۱۸ میلیارد مترمکعب آب ناشی از وقوع سیلاب در ۶ شهرستان و ۲۹۲ روستای در معرض سیل سرازیر شد که نیروی انتظامی در تأمین امنیت این مناطق خوب عمل کرد.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان تصریح کرد: در خصوص اغتشاشات سال ۹۶ و ۹۸ نیز تلاش‌های خوبی در کنار مجموعه سپاه و دیگر نهادهای امنیتی انتظامی انجام شد و در مجموع در ۲۴۰ نقطه استان تجمع رخ داد که در ۳۸ نقطه این تجمع‌ها همراه با تیراندازی بود.

سردار عباس زاده اضافه کرد: در خصوص زندان سپیدار و شیبان نیز اقدامات خوبی انجام شد که مدیریت در زندان بر عهده نیروی انتظامی و بیرون از آن نیز بر عهده نیروهای بسیج و سپاه بود. یک هزار و ۵۰۰ نفر زندانی در سپیدار و یک هزار نفر زندانی تکفیری و تجزیه طلب در زندان شیبان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶ پاسگاه در حال احداث است، خبر داد: ۳۲۰ یگان و مقر انتظامی بهسازی و بازسازی و همچنین ۳۲ کلانتری و مقر انتظامی نوسازی و احداث شدند و همچنین در نقاط با تهدیدهای بسیار نیز نسبت به بازسازی و ساخت ۳۳۰ برجک اقدام شد.

فرمانده سابق نیروی انتظامی خوزستان در پایان گفت: نیروی انتظامی خوزستان سال گذشته در جشنواره مالک اشتر رتبه برتر را کسب کرد و هم اکنون وضعیت امنیتی انتظامی استان در حد مطلوب و قابل قبولی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سردار حیدر عباس زاده، سردار محمد اکبری صالحی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان خوزستان معارفه شد.

نظر شما