شناسهٔ خبر: 42820974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

کارگران بیکار شده از سیل تالش مقرری دریافت می‌کنند

آستارا - ایرنا - نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران بیمه شده در تالش که از سیل آسیب‌دیده و کارشان را از دست داده‌اند، در سریعترین زمان ممکن مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا کریم یاوری عصر سه شنبه در بازدید از مناطق سیلزده شهرستان تالش اظهار کرد: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازدید از منطقه سیلزده در این شهرستان حضور یافته ام و در جلسه ای که با حضور مدیران عضو شورای هماهنگی زیرمجموعه وزارتخانه در مرکز استان گیلان تشکیل شد، نسبت به پرداخت مقرری به کارگران بیمه شده آسیب دیده از سیل تصمیم گرفته شد.

وی افزود: طبق دستور وزیر، همه امکانات وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حد وسع و توان در خدمت مردم منطقه خواهد بود و اگر بنگاه اقتصادی دچار سیل شده است، اعطای تسهیلات و کمک های وزاتخانه های ذیربط به آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آنچه در بازدید مشخص شد، تامین نیازهای معیشتی و ضروری از قبیل لوازم و اسباب و اثاثیه منزل که مردم از دست داده اند ضرورت دارد و این موارد را به سرعت منعکس می کنیم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرمجموعه های وزارتخانه به طور قطع برای رفع این نواقص اقدام خواهند کرد.

یاوری گفت: امروز همه مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه در منطقه هستند و از نزدیک شاهد مشکلات هستند و برای رفع مشکلات قدم های موثری برداشته خواهد شد و اطمینان دارم مردم نوعدوست ایران، در کنار کمک های دولتی و امدادرسانی های هلال احمر، بهزیستی و تعاونگران، از هیچ کمکی برای آسیب دیدگان از سیل دریغ نخواهند کرد.

نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاونی های استان گیلان عملکرد خوبی دارند و رئیس اتاق تعاون استان نیز اعتقاد دارد که تعاونی ها کمک های خود را به همنوعان خود در منطقه سیلزده در سریعترین زمان ممکن ارائه خواهند کرد.

یاوری ادامه داد: تامین اقلام ضروری سیلزدگان تالش در این روزها ضرورت دارد و تاخیر در کمک رسانی، مشکلات مردم را مضاعف می کند و همین الان برخی عزیزان در تامین حداقل ها و آذوقه مورد نیاز یک خانوار دچار مشکل هستند و امیدواریم هموطنان همانگونه که در همه صحنه ها به برادران و خواهران آسیب دیده کمک می کنند، در این مقطع نیز مردم تالش را فراموش نکنند.

از ساعت  ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه تا ۶ صبح روز یکشنبه هفته جاری در منطقه ماشین خانه کرگانرود تالش بارش ۲۴۰ میلیمتر باران ثبت شده و این میزان بارش در ۱۲ ساعت به طور متوسط ۲۱ درصد از میزان بارش سالانه بوده و بارش ها سبب سیلاب و خسارت به تاسیسات و اماکن و مرگ دو نفر شده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما