شناسهٔ خبر: 42819968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی تالش:

مسئولان تالش با لایروبی رودخانه‌ها می‌توانستند جلوی سیل را بگیرند

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی تالش در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه با لایروبی و مدیریت مسیر رودخانه در ماه‌ها و سال‌های گذشته جلوی سیل ویرانگر گرفته می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان تالش در بیانیه‌ای نوشت: در روز‌های گذشته، شهرستان تالش دچار سیل ویرانگری شد که متاسفانه خرابی‌های بسیاری را به بار آورده است. طبق اعلام اولیه، علاوه بر خسارات سنگین وارد شده به زیرساخت‌ها و اماکن عمومی؛ ده‌ها منزل مسکونی طعمه‌ی این سیل ویرانگر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها تخریب گردیده اند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

در روز‌های گذشته، شهرستان عزیزمان دچار سیل ویرانگری شد که متاسفانه خرابی‌های بسیاری را به بار آورده است.
طبق اعلام اولیه، علاوه بر خسارات سنگین وارد شده به زیرساخت‌ها و اماکن عمومی؛ ده‌ها منزل مسکونی طعمه‌ی این سیل ویرانگر شده‌اند که تعدادی از آن‌ها تخریب گردیده اند.

در این میان، خبر درگذشت دو تن از همشهریان عزیزمان بر اثر این حادثه دلخراش، تلخی این حادثه را دوچندان نموده و بر داغ ما افزود است.

اناالله و انا الیه راجعون

بر اساس بررسی‌های اولیه و گفتگو‌های رودررو با اهالی منطقه سیل زده، عوامل عدیده‌ای ذکر شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم لایروبی رودخانه و برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه اشاره نمود. چه بسا با لایروبی و مدیریت مسیر رودخانه در ماه‌ها و سال‌های گذشته امروز شاهد این فاجعه جانکاه نبودیم.

آقای فرماندار! آقای نماینده! و مسئولین اجرایی شهرستان! کمترین توقع ما این است که:

۱) با توجه به مولد بودن و تولید کننده بودن مناطق تخریب شده انتظار می‌رود هر چه سریعتر به وضع موجود به احسن وجه رسیدگی شود تا معیشت و زندگی روزمره مردم بیش از این با مشکل مواجه نگردد.

۲) مسئولین مرتبط که کوتاهی کرده اند، باید به مردم شریف شهرستان پاسخگو باشند.

۳) دستگاه‌های قضایی و نظارتی با خاطیان برخورد قانونی کنند؛ و در نهایت مسئولین محترم متوجه باشند که از دور پیغام فرستادن و از روی صندلی‌های گرم و راحت ابراز هم دردی کردن، دردی را دوا نمی‌کند. درخواست ما از شما رسیدگی دقیق به مسائل است لطفاً با وعده‌ی وام‌های بلاعوض ناچیز و وعده‌های سر خرمن حال بد ما را بدتر نفرمایید. شما باید اینجا، یعنی در کف میدان درحال خدمت رسانی به مردم شریف باشید تا با یاری خداوند متعال دوباره مردم شریف تالش به زندگی عادی خود باز گردند.

نظر شما