شناسهٔ خبر: 42819368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سپاه ۱۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در کردستان اجرا کرد

گروه استان‌ها-فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سپاه برای احداث ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی و ۸۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در استان به‌‌ترتیب ۳۰ میلیارد تومان و ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه 1300 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه و کلنگ‌زنی 291 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه کردستان در سال‌جاری که با حضور مسئولان در روستای «کرجو» این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 1300 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه در سال‌های 89 و اوایل امسال توسط انجام و امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی 1300 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه را شامل 500 واحد مسکن مددجویی و 800 طرح عمرانی همچون آبرسانی روستایی، احداث پل، خانه عالم، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، مسجد، گلزار شهدا، مرمت راه، مدارس، زمین ورزشی، مساجد و خانه محرومین روستایی خواند و افزود: برای احداث این تعداد مسکن و پروژه به‌‌ترتیب 30 میلیارد تومان و 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین امروز 291 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی به ارزش 14 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده که تا پایان سال‌جاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ارائه خدمات و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه در کردستان تداوم دارد

وی با اشاره به اینکه مشکلات 299 روستا پراکنده در 10 شهرستان در سال گذشته برطرف و ساخته شده است، تصریح کرد: همکارانمان در سپاه‌های شهرستانی با وجود همه سختی‌ها، در راستای خدمت به مردم مناطق محروم و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تلاش کرده و این رویکرد همچنان تداوم دارد.

سردار حسینی از اهدای یکهزار سری جهیزیه به زوجین نیازمند استان در خردادماه سال 98 و اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: آبرسانی روستایی، احداث قنات، سرویس‌های بهداشتی، پل در مزارع و روستاها خانه عالم و  توسعه کشاورزی از دیگر برنامه‌های پیش‌رو سپاه برای امسال در مناطق محروم کردستان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 47 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی سپاه در قالب طرح شهید همدانی در سطح استان در حال انجام است، اظهار کرد: سپاه از روز نخست شیوع ویروس کرونا در استان در کنار مدافعان سلامت و سایر مسئولان در راستای مبارزه و پیشگیری از کرونا تلاش کرده و همه تجهیزات و امکانات سپاه را پای کار آورده‌ایم.

تشریح جزئیات اقدامات سپاه در مقابله با کرونا در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان یادآور شد: «ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان‌های و اماکن‌های پرتردد، توزیع یک میلیون و 248 هزار و 400 لیتر موادضدعفونی در سطح شهرها، راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های تولید ماسک و توزیع 745 هزار 795 ماسک رایگان به ارزش 900 میلیون تومان، تولید و توزیع 10 هزار و 300 البسه بیمارستانی و شیلد به ارزش 50 میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده سپاه در دوران کرونایی در سطح استان بوده است.

وی افزود: «شناسایی و حمایت 33 هزار و 171 خانواده نیازمند واقعی، توزیع 128 هزار و 200 بسته معیشتی بهداشتی در لبیک به فرمان حضرت آقا در نخستین مرحله رزمایش‌ کمک مومنانه و توزیع 48 هزار و 89 بسته معیشتی بهداشتی به ارزش 11 میلیارد و 501 میلیون تومان در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، پخت و توزیع 59 هزار و 221 پرس غذای گرم به ارزش 740 میلیون تومان، توزیع یکهزار و 522 کارت هدیه به مبلغ 500 میلیون تومان میان نیازمندان از دیگر اقدامات سپاه بیت‌المقدس در دوران اخیر کرونایی در کردستان بوده است.

سردار حسینی بیان کرد: امیدوارم خداوند همه تلاشگرانی که بدون منت در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کنند، را حفظ کند.

انتهای پیام/481/ ت

نظر شما