شناسهٔ خبر: 42819012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی:

بی‌توجهی به رفع مشکلات مردم خلاف انقلابی گری است

تهران - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بی‌توجهی به فقر و رفع مشکلات مردم خلاف انقلابی گری است، گفت: شعار ما نمی توانیم حیات جامعه را به خطر می اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ظهر امروز در مسجد جامع غدیر خم، گفت: جریان نهضت و انقلاب خونین اباعبدالله الحسین(ع) یک جریان تبلیغی، الهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: در کلام امام حسین(ع) و گروه تبلیغی ایشان که به‌ظاهر اسیران اما درواقع امینان بودند به تبیین و روشنگری پرداختند؛ حضرت در گام نخست زیر بار بدعت و جریان استکباری نرفتند.

آیت‌الله صدیقی مقاومت در برابر استکبار را یکی از درس‌های عاشورا برشمرد و عنوان کرد: مقاومت در برابر جریان استکبار هزینه کردن و از جان گذشتن می‌خواهد؛ در طول تاریخ سلسله جلیله انبیای الهی قربانیان فراوانی در مقابل جریانات الحاد، شرک، کفر و ظلم دادند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شهادت، قیام و مقابله با مستکبران سنت الهی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کردند؛ حضرت با نثار جان واجبات ضایع‌شده و احکام فراموش‌شده را به مردم یادآور شدند تا در طول تاریخ منافقان، ظالمان و مفسدان احساس راحتی نکنند.

وی افزود: جامعه‌ای که شعارش ما نمی‌توانیم است نمی‌تواند در برابر ظلم و فساد بایستد و از حق دفاع کند؛ اگر فضای اجتماع به‌گونه‌ای بود که فضای عمومی در مسیر ضایع شدن حق و رواج منکرات قرار گیرد حیات آن جامعه در آستانه نابودی قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه خداوند حامی جامعه ‌ایمانی است، اظهار داشت: هرگز نباید از جبهه باطل ترسید چراکه خداوند یاور حق است؛ دفاع بازدارنده است اما اگر جامعه‌ ایمانی اهل دفاع و جهاد نباشد نابودی مراکز دینی‎اش قطعی خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه در خارج از مرزها نیز باید در برابر دشمنان ایستاد و از مظلومان دفاع داشت، گفت: بی‌توجهی به فقر و رفع مشکلات مردم خوزستان خلاف انقلابی گری است./813/پ202/ب1

نظر شما