شناسهٔ خبر: 42817530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

پلیس فتا زن 32 ساله را دستگیر کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مدتی است که شخصی ناشناس با ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز در فضای مجازی، برای او ایجاد مزاحمت می کند موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان زابل قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضائی به پلیس فتا احضار شد.

شناسایی عامل ایجاد مزاحمت درفضای مجازی

سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: متهم که زنی 32 ساله بود، پس از روبه رو شدن با ادله پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان داشت به دلیل اختلافات شخصی دست به این اقدام زده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: براساس ماده 745 قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی، منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود ،به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا به پرداخت جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما