شناسهٔ خبر: 42817420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توزیع بیش از ۱۹ هزار سبد کالای حمایتی بین مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: به‌ منظور کمک به معیشت خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان، سبد کالای حمایتی شامل اقلام ضروری خوراکی بین ۲۶ هزار و ۲۲۹ مددجوی زنجانی تا پایان تابستان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: به‌ منظور کمک به معیشت خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان و با همکاری فروشگاه زنجیره‌ای رفاه استان، سبد کالای حمایتی شامل اقلام ضروری از قبیل روغن، مرغ، برنج و سایر اقلام خوراکی بین جامعه هدف این نهاد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از عید غدیر در سطح استان زنجان آغاز شده است، افزود: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای توزیع سبد کالای حمایتی، ۱۹ هزار و ۲۴۲ خانوار از این بسته خدمتی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

صفری از رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فرآیند توزیع این سبد کالای حمایتی خبر داد و اضافه کرد: با اولویت‌بندی انجام ‌شده و اجرای مرحله‌ای توزیع این سبد کالای حمایتی، روزانه تعداد مشخصی از خانواده‌های مورد حمایت بر اساس اولویت صورت گرفته این خدمت را دریافت و فرآیند توزیع به‌ دور از ایجاد تجمع و ازدحام و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۳ درصد مددجویان مورد حمایت کالای خود را دریافت کرده‌اند، از مددجویانی که تاکنون موفق به دریافت سبد کالای خود نشدند دعوت کرد در اولین فرصت نسبت به دریافت سبد کالای معیشتی خود اقدام کنند.

جمع‌آوری 18 میلیارد تومان زکات در زنجان

وی در ادامه از جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی خبر داد و گفت: این میزان زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۴درصد رشد داشته است.

صفری با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، افزود: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و پرداخت هزینه‌های درمانی کمک‌هزینه جهیزیه، کمک‌معیشت زندگی افراد نیازمند از محل زکات جمع‌آوری‌شده از آثار اجتماعی پرداخت این واجب الهی در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان در۶ ماهه سال جاری را ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریِ بوده است که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۱۴۴درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش و تبلیغ بیشتر در مورد فریضه الهی زکات نیز اشاره‌ کرده و افزود: روحانیت نقش بسیار مهمی در توسعه فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی در حوزه زکات دارند.

صفری با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه‌کرد زکات برای امور معیشت نیازمندان به‌ویژه در شرایط کرونایی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه‌کرد زکات برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و کمیته امداد استان، زکات جمع‌آوری‌شده در هر محل را به نیازمندان همان محل هزینه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه اولویت کمیته امداد در هزینه‌کرد زکات، نیازمندان هستند، گفت: درصد بالای زکات جمع‌آوری شده در این حوزه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/و

نظر شما