شناسهٔ خبر: 42816702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز یکم مهر ماه

مژگان رساپور

بررسی طرح تحول در مجلس در جلسه غیرعلنی/ طرح مجلس برای پخش مذاکرات نمایندگان از تلویزیون/ واکنش سخنگوی هیات رئیسه مجلس به حواشی تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه)یکم مهر ماه ۱۳۹۹ مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از نشست سه ساعته غیر علنی برای بررسی مسائل داخلی پارلمان به ریاست محمد باقر قالیباف با حضور ۲۲۲ نماینده برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی با تبریک هفته دفاع مقدس به ملت ایران و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: امروز بخش اول جلسه براساس دستور هفتگی غیرعلنی بود.

وی افزود: در این جلسه موضوعاتی در حوزه اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس و هم اندیشی با مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان و کمیسیون‌ها و همچنین طرح تحول در مجلس برای کارآمدسازی با اصلاح آیین‌نامه داخلی در دستور کار جلسه غیرعلنی بود.

در ادامه جلسه نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس طرح پخش مذاکرات مجلس از تلویزیون را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کرد.

در طرح پیشنهادی حسینعلی حاجی دلیگانی با عنوان «پخش مذاکرات مجلس از سیمای جمهوری اسلامی» که تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده، پیش‌بینی شده که صداوسیما موظف است حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون با تأسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. در متن این طرح همچنین پخش جلسات رسمی کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس نیز پیش‌بینی شده است.

ناطقین امروز مجلس

روشنفکر: از عملکرد انقلابی باید بوی برادری و وحدت استشمام شود

گودرزی خبر داد: تهیه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

انتقاد نماینده آمل از وضعیت معیشتی فرهنگیان

آقازاده: اولویت مجلس توجه به فرهنگ، مسکن و اشتغال جوانان، مبارزه با فساد و رانت خواری خواهد بود

***

نماینده تالش در مجلس در تذکری با اشاره به سیل اخیر در گیلان به خصوص شهرستان تالش گفت که تمام راه‌های روستایی و عشایری تخریب شده و نیاز به ترمیم دارد.

بهمن محمدیاری افزود: سیل در شهرستان تالش تلفات جانی و مالی به دنبال داشته است، قطعا اگر این اتفاق در  تهران و مرکز کشور رخ می‌داد این حجم از بی‌تفاوتی دیده نمی‌شد. منطقه ما سالیانه چندین بار آبستن سیل است و به نگاه ویژه نیاز دارد.

همچنین در حاشیه جلسه علنی امروز، محمدحسین فرهنگی با اشاره حواشی ایجاد شده در مورد تحویل خودروی دناپلاس به نمایندگان متقاضی توضیح داد: اینکه خودروهای تولید داخل در اختیار نمایندگان قرار گیرد تازگی ندارد و در همه ادوار سابقه داشته است. ضمنا ۱۸۰ نفر از همکاران ما در مجلس یازدهم سابقه نمایندگی نداشتند و اینها خودروی مناسبی برای سرکشی به حوزه های انتخابیه در اختیارشان نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس  تاکید کرد: مجلس مصر است حاشیه ها بر متن غلبه نکند و انتظار بجا از مجلس این است که موضوع خودرو را به سامان مشخصی برساند.

انتهای پیام

نظر شما