شناسهٔ خبر: 42816030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت سردار حسینی از احداث 500 خانه مددجویی تا توزیع 176 هزار بسته معیشتی در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن اشاره به افتتاح 800 پروژه محرومیت‌زدایی در کردستان، از احداث 500 واحد مسکن محرومین در 290 روستای استان با مشارکت کمیته امداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه 1300 پروژه محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه و کلنگ‌زنی 291 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی سپاه در کردستان که به صورت نمادین و با حضور سردار حزنی دبیر جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در روستای کرجو از توابع سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: مراسم افتتاح محرومیت‌زدایی در استان‌های آذربایجانی غربی و کردستان به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم به صورت همزمان یک‌هزار و 300 طرح که در سال 98 ـ 99 اجرا شده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: 500 واحد مسکن مددجویان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان است که در روستای کرجو هفت واحد به صورت نمادین به بهره‌برداری خواهد رسید.

سردار حسینی با بیان اینکه 500 واحد مسکن برای محرومین در 290 روستا در 10 شهرستان استان کردستان در حال احداث استف گفت: اجرای این طرح‌ها به خاطر وضعیت توپوگرافی و موقعیت استان در شرایط سخت انجام شده است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم مصالح برای ساخت این پروژه‌ها ببریم بعضا از طریق لوله و با استفاده از چهارپایان انجام شده است.

افتتاح 800 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در کردستان 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از افتتاح 800 پروژه عمرانی شامل آبرسانی روستایی، احداث پل سرویس بهداشتی، مسجد، گلزار شهدا، راه روستایی، تکمیل و مرمت مدارس، زمین ورزشی روباز، مرمت خانه محرومین، مرمت مسجد و غیره در طول هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

سردار حسینی اظهار کرد: توزیع هزار سری جهیزیه در بین نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه‌های سپاه است که 500 سری آن همزمان با کنگره 5400 شهید کردستان توزیع شد و مابقی در دست اقدام است.

147 پروژه محرومیت‌زدایی در دست اقدام است

وی عنوان کرد: 147 پروژه محرومیت‌زدایی هم از محل اعتبارات شهید همدانی در سطح استان در حال ساخت است.

وی در ادامه به برخی اقدامات سپاه بیت‌المقدس در راستای مقابله با کروناویروس در کردستان گریزی زد و گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا در کنار دولت بودیم و اقدامات خوبی انجام شده است.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، رزمایش بزرگ مبارزه با کرونا که در آن تجهیزات سپاه را به کار بردیم یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: یک‌ میلیون و 248 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزایی در مقاطع مختلف توزیع و استفاده شده و این مهم همچنان تا ریشه‌کنی کامل این ویروس ادامه دارد.

توزیع 48 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از فرمان رهبر معظم انقلاب، 128 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان استان توزیع شد و بعد از فرمان معظم‌له مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، از ماه رمضان تا امروز 48 هزار و 82 بسته با ارزش ریالی 11 میلیارد و 501 میلیون تومان در بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: شناسایی خانواده‌های نیازمند که تحت حمایت هیچ یکی از دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی نبوده‌اند انجام شد و در همین راستا 33 هزار 171 خانواده شناسایی، بررسی و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

سردار حسینی همچنین از توزیع 59 هزار و 221 پرس غذای گرم به ارزش 740 میلیون تومان و توزیع یک هزار و 522 کارت هدیه به مبلغ 500 میلیون تومان در بین نیازمندان استان خبر داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس، تولید و توزیع 745 هزار عدد ماسک به ارزش 900 میلیون تومان و 10 هزار و 300 عدد البسته بیمارستانی و شلید به مبلغ 50 میلیون تومان را از دیگر اقدامات مقابله‌ای سپاه با کرونا در کردستان ذکر کرد.

انتهای پیام/2330/71/ق

نظر شما