شناسهٔ خبر: 42815782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

١٣٠٠ طرح محرومیت‌زدایی در کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج - ایرنا - همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، یک هزار و ۳۰۰ طرح محرومیت‌زدایی سپاه در استان کردستان از جمله واحدهای مسکونی محرومان و مددجویان کمیته امداد امام راحل با حضور مرادینا استاندار، سردار حزنی دبیر قرارگاه سازندگی سپاه و مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها روز سه‌شنبه به صورت نمادین در روستای کرجو سنندج به بهره برداری رسید و شامل ۵٠٠ واحد مسکونی مددجویی و ۸۰۰ طرح محرومیت زدایی مختلف بود که طرح‌های مسکن مددجویی ٣٠ میلیارد تومان اعتبار داشته و با اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره)  توسط سپاه در روستاهای مختلف استان ساخته شده است.

دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی شامل ساخت مسجد، مرمت مسجد، مرمت مدارس، مرمت راه روستایی، ساخت پل، ساخت حمام و سرویس‌های بهداشتی بوده که ٢٠ میلیارد تومان اعتبار داشته و امروز به بهره‌برداری رسیده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس  کردستان در این آیین گفت: بیشتر طرح‌های محرومیت زدایی که امروز افتتاح شده در اختیار مردم قرار داشته و مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: در کنار به بهره برداری رسیدن طرح‌های محرومیت‌زدایی، امروز مراحل ساخت ۲۹۱ واحد مسکن محرومین هم آغاز شد که بخشی از آن در سال جاری و بخش دیگر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این یک هزار و ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی و عمرانی در ۲۹۹ روستا اجرا شده است که در برخی مناطق به دلیل صعب‌العبور بودن از حیوانات برای حمل مصالح ساختمانی استفاده شده است.

سردار حسینی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: یک هزار سری جهیزیه از اواخر سال گذشته و امسال میان خانواده‌ها توزیع شده است.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در یک مقطع و بعد از ماه رمضان نیز ۴۸ هزار بسته معیشتی دیگر میان محرومین استان کردستان توزیع شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: در مقابله با شیوع بیماری کرونا در کنار دولت و مجموعه بهداشت و درمان بوده‌ایم و در حد توان به کمک‌های خود ادامه می‌دهیم.

نظر شما