شناسهٔ خبر: 42815284 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لبنان| درخواست میشل عون از سازمان ملل برای کمک به حل بحران لبنان

میشل عون در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل از این سازمان خواست تا برای حل بحران‌های متعدد لبنان به آن کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، « میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل تأکید کرد که لبنان به اصول سازمان ملل و منشور آن متعهد است و امیدوار است که این اهداف عالی در راستای منافع ملت جهان باشد.

وی در ادامه خواستار اجرای اصلاحات لازم در نحوه فعالیت این نهاد بین‌المللی و تلاش مضاعف برای کشورهای نیازمند برای آینده‌ای بهتر شد.

میشل عون حمایت و کمک‌های سازمان ملل و کشورهای دوست را برای مقابله با پیامدهای انفجار مهیب بندر بیروت و بهبود بحران اقتصادی و مالی ستود و در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست تا در بازگشت آوارگان سوریه به سرزمینشان کمک کنند؛ چراکه لبنان امروز از بحران‌های بی‌سابقه‌ای رنج می‌برد و توانایی میزبانی پناهندگان دیگر را در کشور خود ندارد.

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که بحران‌های موجود در لبنان مانع ادامه ایفای نقش مثبت این کشور در سطح بین‌المللی و تعامل سازنده با سازمان ملل و جامعه بین‌المللی نخواهد شد.

سخنان رئیس‌جمهور لبنان به‌مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس سازمان ملل متحد بود.

متن سخنان میشل عون به شرح زیر است:

امروز هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس سازمان ملل متحد به‌دلیل شیوع اپیدمی ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از این ویروس بر همگان از طریق صفحه نمایش‌های ویدیوئی جشن گرفته می‌شود.

لبنان یکی از پنجاه کشوری است که در تأسیس سازمان ملل متحد در سال 1945 در سانفرانسیسکو حضور داشت و همچنین در تهیه و تدوین لایحه حقوق بشر در سال 1948شرکت کرد. این فرصت را برای تأیید مجدد پیوستگی لبنان به اصول و منشور سازمان ملل متحد و اهداف این سازمان در راستای منافع ملت جهان، غنیمت می‌شماریم.

لبنان با وجود تمام بحران‌ها در تأسیس سازمان ملل شرکت کرد و دوبار نیز کرسی غیردائمی شورای امنیت را در اختیار داشت.

انتهای پیام/

نظر شما