شناسهٔ خبر: 42814814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع):

جوانان در زمان جنگ جلوی حرکت سیل‌آسای دشمن را گرفتند

بیرجند - ایرنا - فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۶ ماه نخست جنگ تحمیلی به همت جوانان انقلابی کشور که بیش از ۹۰ درصد آنان دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان بودند، جلوی حرکت سیل‌آسای دشمن گرفته شد.

صاحب‌خبر -

سردار غلامعلی تناکی روز سه‌شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: زمانی جنگ تحمیلی علیه ایران شروع شد که یک سال و نیم از سن انقلاب اسلامی سپری شده بود، امیران و افسران ارتش در آن دوران از کشور فرار کرده بودند و هنوز سازماندهی جدید ارتش ایجاد نشده بود.

وی گفت: همچنین یک سال از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذشته و دانشگاه‌های کشور تعطیل بود، تحرکات دشمن در سراسر کشور دیده می‌شد و قائله گنبد و آمل از قائله‌های نخست بود که همه این مسائل به سمت سرنگونی نظام نوپای اسلامی در حرکت بود.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: چون استکبار متوجه شد که در داخل کشور نمی‌تواند به هدفش برسد شخصی به نام صدام حسین را اجیر کرد که عقده‌هایی از نظام جمهوری اسلامی داشت، قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت در عرض سه روز ایران را می‌گیرد و روز هفتم در تهران سخنرانی می‌کند.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۳۶۰، نخستین عملیات‌های ما شروع شد و در هر عملیات شهدای گوناگونی شرکت داشتند و در عملیات بیت‌المقدس، فتح‌المبین، طریق‌القدس، بالغ بر ۴۰ هزار نفر از عراقی‌ها به اسارت درآمدند و تعداد زیادی تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد.

سردار تناکی افزود: جنگ تحمیلی نخستین جنگی بود که بعد از ۲۰۰ سال در این جنگ ما حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

وی بیان کرد: در جنگ سوریه نیز جوانان مخلص شهید شدند و در این سال‌ها معلمان عزیز که نقش تربیتی برای دانش‌آموزان داشتند به خوبی نقش خود را ایفا کرده بودند و جوانانی مثل شهید حججی و بصیری پور و اسکندری و بسیاری از شهدای مدافع حرم توسط معلمان عزیز تعلیم دیده‌اند و در جنگ سوریه به عنوان مدافع حرم شرکت کردند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: قضیه سوریه به شکلی پیش رفت که ابتدای درگیری فقط یک کاخ ریاست جمهوری و یک فرودگاه وجود داشت و بقیه در دست داعش بود، بخشی از شهر حلب در دست رزمندگان بود و حرمین مبارکی که آنجا بود توسط تشیع حفظ می‌شد اما بقیه سوریه در دست داعش بود.

وی افزود: بعد از سقوط موصل، فاطمیون، حزب الله لبنان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق و مستشاران ایرانی دفاع وطنی سوریه را شکل دادند و بعد از سه سال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور سپاه قدس ۲ ماه قبل از سرنگونی داعش وعده داد که تا ۲ ماه آینده حکومت داعش وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: با حضور رزمندگان ایرانی در گردان جعفر طیار بعد از انجام عملیات بوکمال دیگر داعشی در عراق و سوریه حکومت نداشت و ۶ هزار داعشی به لیبی و افغانستان منتقل شدند که در افغانستان هم هدف‌هایی برای جمهوری اسلامی داشتند و تا ظهور امام عصر (عج) اهداف خود را دنبال می‌کنند.

سردار تناکی گفت: بعد از انتقال داعشی‌ها به افغانستان بلافاصله یگان‌هایی در شرق کشور ایجاد شد و فرزندان عزیزی که تعلیم دیده معلمان هستند به عنوان بسیجی و پاسداران این مرز و بوم برای دفاع و تقویت امنیت کشور مستقر هستند.

این آیین در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار و از ۱۴ نفر کارکنان و اساتید رزمنده و ایثارگر و چهار تن از دانشجو معلمان فعال دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تجلیل شد.

نظر شما