شناسهٔ خبر: 42814493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان:

افزایش آمار کرونا و گرانی‌ها ارتباطی با اصناف ندارد

ریحانه سجادی

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش آمار کرونا ارتباطی با اصناف ندارد، گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی موجود، باعث گرانی های موجود در بازار شده است.

صاحب‌خبر -

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره گرانی کالاها به خصوص کالاهای اساسی در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که گران فروشی های موجود ارتباطی با صنوف ندارد، چراکه اصناف حلقه آخر در بحث فروش هستند و اشکال اصلی در حلقه های قبل از صنوف است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی های بازار منشاء دیگری دارند، افزود: متاسفانه وضعیت اقتصادی موجود، باعث گرانی ها شده است و حتی کالاهایی که ارتباطی به اصناف ندارند همچون طلا، سکه، خودرو و ... رو به افزایش است.

وی گفت: در بررسی برخی کالاهایی که گران شده، متوجه می شویم که ماده اولیه آنها همچون پتروشیمی ها و ... گران شده که اینها ارتباطی با اصناف ندارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۴۵ هزار و ۶۷۲ بازرسی از واحدهای صنفی اصفهان انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۸۷۶ پرونده به ارزش ۶۸ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۴۰۶ ریال به تعزیرات حکومتی ارسال است.

به گفته محمدی فشارکی، بیشترین تخلفات صنفی در اصفهان مربوط به گران فروشی و نصب نکردن برچسب قمیت است.

وی با اشاره به اینکه واحد بازرسی اصناف بر فروشگاه های زنجیره ای همچون کوروش، کوثر و ... نیز نظارت دارد، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی افراد می تواند موارد را از طریق تماس تلفنی، پیامک، لینک شکایات در سایت بازرسی و هم به صورت حضوری گزارش دهند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان تاکید کرد: اگر در روز از یک واحد صنفی دو یا حتی ۵۰ مورد گزارش و شکایت به ما ارسال شود، ما موظف به پیگیری همه موارد هستیم.

وی همچنین با اشاره به قاچاق کالا در اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بحث قاچاق کالا، مجموع ۱۰۷ بازرسی منجر به تشکیل ۱۸ پرونده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۷۲۴ هزار ریال شد.

محمدی فشارکی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز دو پرونده احتکار به ارزش ۸۵ میلیارد ریال مربوط به لوازم خانگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ارزش یکی از پرونده ها، ۲۵ میلیارد ریال و دیگری ۶۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین در خصوص افزایش آمار کرونا در اصفهان و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی، اظهار کرد: در بحث نظارت بر رعایت پروتکل ها، بالای ۸۵ درصد واحدهای صنفی اصفهان موارد بهداشتی را رعایت می کنند و تخلفات مربوط به ۱۵ درصد واحدهای صنفی است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان افزود: از ابتدای امسال تاکنون و بعد از رعایت و ابلاغ پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و الزام واحدهای صنفی به آن، در مجموع ۱۶۱ هزار و ۵۰۵ بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده که بعد از چند بار تذکر به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، ۱۱۵۴ واحد صنفی متخلف پلمب شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز افزایش آمار کرونا به موارد فرهنگی برمی گردد، تصریح کرد: متاسفانه امروز کرونا برای بسیاری از مردم عادی شده است، تاجایی که برخی واحدهای صنفی بعضا با مشتریان خود که حتی ماسک نمی زنند، اندکی درگیری پیدا می کنند.

محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه افزایش آمار کرونا ارتباطی با اصناف ندارد، تصریح کرد: متاسفانه مردم در برخی تجمعات پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ صنفی به دلیل کرونا در اصفهان تعطیل نیست، اظهار کرد: اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و ما نیز تابع ستاد کرونا هستیم و نمی توان هیچ صنفی را به دلیل شیوع کرونا تعطیل کنیم.

انتهای پیام

نظر شما