شناسهٔ خبر: 42813778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

تولید ۷ نمایش رادیویی در خوزستان/ تولید نمایش رادیویی «یادگار» در دزفول

ساربان از تولید هفت نمایش رادیویی به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط واحد نمایش حوزه هنری خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، آرش ساربان اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واحد نمایش حوزه هنری استان تصمیم گرفت برنامه‌های خود را به شیوه‌ای متفاوت تولید کند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس (از ۳۱ شهریورماه تا ۵ مهرماه) هفت اثر نمایشی رادیویی با موضوع دفاع  مقدس با مشارکت واحد روابط عمومی حوزه هنری استان تولید می‌کنیم، افزود: این آثار به نویسندگی عبدالرضا سواعدی از نویسندگان و هنرمندان به‌نام خوزستان و کارگردانی هفت نفر از کارگردان برجسته استان تولید می‌شود.

وی افزود: «۲۷ درجه شرقی» به کرگردانی سید صادق فاضلی، مهران نصرت پناه، «چفیه» به کارگردانی حسین گلچین‌زاده، «عمو لبنیاتی» کاری از ناصر آل‌خمیس، «دمام» به کارگردانی محمد غدیرزاده، «دوقلوها» کاری از رضا حیاتی، «فرماندار» به کارگردانی علی بیدلی و «آموزش» به کارگردانی ساسان ریاحی‌پور از جمله این آثار هستند.

ساربان تصریح کرد: از آنجا که بیماری کرونا از طریق ارتباط مستقیم انسان با انسان و تنفس انتقال پیدا می‌کند و هنرمندان تئاتر هم از ابتدای تمرین تا اجرای آن شرایطی دارند که به طور مستقیم با هم در ارتباط هستند، در شرایط اجرای این نمایش‌ها با مشکل مواجه بودیم.

وی ابراز کرد: از این رو به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه‌هایی که می‌توان این هنر را در روزگار شیوع این بیماری زنده نگه‌ داشت، کار و تولید اثر در فضای مجازی است و همچنین می‌توان نمایش‌هایی را به صورت رادیویی و انفرادی ضبط و با تدوین آنها را به هم وصل کرد تا بتوانیم از این طریق ضریب خطر ارتباط انسانی را کاهش و این آثار را نشر دهیم.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه با این کار می‌توانیم سهمی در برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس داشته باشیم عنوان کرد: هنرمندان تئاتر دوست ندارند از قافله هنر دفاع مقدس عقب بمانند و تمام تلاش خود را می‌کنند که با سخت‌ترین چالش‌ها در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: برای ضبط نمایش رادیویی نیز جاهایی پیش می‌آید که ۲ بازیگر در کنار هم باشند ولی دوستان هنرمند ما این سختی را به جان خریدند که تک به تک بازی کنند و سپس صداها با هم تدوین شوند؛ با این کار هر نمایش سه تا چهار بار با هر بازیگر به صورت مجزا ضبط شود تا مخاطب و علاقه‌مندان بتوانند از این آثار به بهترین شکل  بهره مند شوند.

تولید نمایش رادیویی «یادگار» در حوزه هنری دزفول

علیرضا مهدویان‌پور اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایش «یادگار» در حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر دزفول تولید شد.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر دزفول افزود: این نمایش رادیویی به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط واحد نمایش حوزه هنری خوزستان دفتر دزفول به نویسندگی سید مجید میرحسینی و کارگردانی حسین مشکی‌زاده تهیه و تولید شده است.

وی تصریح کرد: نمایش یادگار به مدت ۱۸ دقیقه برای پخش از رادیو دزفول، رادیو نمایش و در تارنمای حوزه هنری خوزستان به آدرس www.artkhuzestan.ir بارگذاری می‌شود.

مهدویان‌پور با بیان اینکه در این نمایش بازیگرانی چون حسین مشکی‌زاده، شاهرخ طهرونی، آیدا آبسالان، الهام عدالتی ایفای نقش می‌کنند یاد آور شد: دیگر عوامل این نمایش شامل موسیقی: علی مقامیان، توضیح صحنه‌خوان: حسین برزگرزاده مرادی و دستیار کارگردان و مشاور کار: محمدرضا خردمند هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما