شناسهٔ خبر: 42813181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی | بایدن در دو ایالت مهم از ترامپ پیش است

خبرگزاری فارس

نظرسنجی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در دو ایالت تعیین‌کننده نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات از رئیس‌جمهور کنونی این کشور جلوتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، در حالی که کمی بیشتر از پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور حکایت دارد.

این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» انجام گرفته، نشان می‌دهد بایدن در دو ایالت مهم «ویسکانسین» و «پنسیلوانیا» از ترامپ پیش است.

به نوشته رویترز، این دو مؤسسه قرار است در روزهای آینده نیز در چهار ایالت مهم دیگر (میشیگان، کارولینای شمالی، فلوریدا و آریزونا) که نقش مهمی در تعیین حدودی سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر دارند، نظرسنجی برگزار کنند.

بر این اساس، در نظرسنجی که روز دوشنبه در ایالت ویسکانسین انجام شد، ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کردند و ۴۳ درصد نیز ترامپ را برگزیدند.

همچنین ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که بایدن می‌تواند مدیریت بهتری در زمینه کنترل شیوع ویروس «کووید۱۹» و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا داشته باشد. از سوی دیگر اما حمایت از ترامپ در این دو زمینه به میزان ۴۰ و ۴۲ درصد بود.

به نوشته رویترز، رقابت در ایالت پنسیلوانیا اما تا حدی نزدیک‌تر بود به‌گونه‌ای که بایدن توانست ۴۹ درصد و ترامپ ۴۶ درصد از رأی شرکت‌کنندگان را از آن خود کنند.

در این ایالت نیز، ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را فرد مناسب‌تری برای مقابله با ویروس کرونا دانسته و ۴۴ درصد به ترامپ اعتماد کردند. با این حال از نظر مدیریت اقتصادی، ترامپ با ۵۱ درصد نسبت به بایدن با ۴۵ درصد، در اذهان مردم این ایالت جلوتر بود.

سه روز پیش نیز رأی‌‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شد.

نظر شما