شناسهٔ خبر: 42812333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

آستان قدس کلزاکاران خراسان شمالی را حمایت می‌کند 

بجنورد-ایرنا- کارشناس بیمه کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در استان، آستان قدس رضوی با کلزاکاران قرارداد منعقد کرده و نهاده‌های مورد نیاز را با تخفیف در اختیار این تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سعید وظیفه شناس روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آستان قدس تعهد کرده است که حق بیمه کلزاکاران طرف قرارداد را پرداخت کند و این هزینه ها، در فصل برداشت از کشاورز دریافت می شود. 

وی گفت: آستان قدس هزینه های مربوط به نهاده‌های مورد نیاز کلزاکاران از جمله سم و کود را در زمان برداشت محصول  از کشاورز دریافت می کند، البته این نهاد تمامی این خدمات با تخفیف به کشاورز ارائه می دهد.

وظیفه شناس گفت: کلزاکار هم تعهد دارد که محصول تولیدی خود را به آستان قدس تحویل دهد. 

کارشناس بیمه کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: یکی از مشکلات کشاورزان، کمبود نقدینگی برای تامین نهاده های مورد نیاز است از این رو آستان قدس وارد عرصه شده و کلزاکاران را حمایت می کند. 

بر اساس این گزارش، چهار هزار و ۴۶ هکتار کشتزار خراسان شمالی زیر کشت کلزا رفته که پس از سرمای دیررس بهاره، سه هزار و ۷۴۵ هکتار آن به بار نشست و از این سطح ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شد.

خراسان شمالی در زمینه تولید دانه روغنی کلزا رتبه نهم را در بین استان‌ها دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.

بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.  

نظر شما