شناسهٔ خبر: 42811918 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرلشگر صفوی:‌ ورزش مقوله تاثیرگذار در سیاست بین‌المللی است

تهران- ایرنا- مشاور عالی و دستیار ویژه مقام معظم رهبری گفت: ورزش می‌تواند در وضعیت داخلی، اقتصادی و روابط و سیاست بین‌الملل تاثیرگذار باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سرلشگر «سیدیحیی رحیم صفوی» در آیین چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: جامعه ما امروز و جوانان امروز ما بیش از همه چیز به نشاط نیاز دارند. ورزش در وضعیت داخلی، اقتصادی، روابط و سیاست بین‌الملل تاثیر گذار است. وقتی ورزشکاری پرچم ایران را در عرصه‌های جهانی به اهتزار در می‌آورد و عزت ایران را نشان می‌دهد و این یک افتخار و نماد است.

مشاور عالی و دستیار ویژه مقام معظم رهبری ادامه داد: هدف اساسی غیر قابل تغییر هر ملت و حکومتی حفظ منافع و ارزش و استقلال سرزمین ملی است و جنگ‌ها باعث می‌شود هویت‌ها از بین بروند هدف اساسی جنگ ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت بر دولت یا دولت های دیگر است. 

رحیم‌صفوی گفت: ما از همه مولفه‌های ملی در جنگ بهره گرفتیم و مهمترین عامل قدرت ملی حضرت «امام خمینی» (ره) بود. ملت ما از فرهنگ چند هزار ساله برخوردار بوده است. 

وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم ما از جنگ اقتصادی و رسانه‌ای مانند جنگ دوران دفاع مقدس با پیروزی خارج می‌شویم. 

این آیین با حضور وزیر ورزش و جوانان  رییس کمیته ملی المپیک و سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا، معاونان وزارت ورزش و رییسان فدراسیون های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم از رزمندگان وزارت ورزش در حضور رحیم صفوی تجلیل شد.

هفته گرامیداشت دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شده است و تا ۶ مهرماه ادامه دارد.

نظر شما