شناسهٔ خبر: 42811701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی»؛ داستان زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی کتاب شد

«کتاب ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی»، با محوریت زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی به قلم علی شعیبی همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی شعیبی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از انتشار اثر جدیدی با محوریت زندگی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: کتاب «ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی» با محوریت زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است و به زودی منتشر می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این اثر زندگی شهید قاسم سلیمانی با زبانی داستانی روایت شده است، افزود: این اثر یکی از مجلدات مجموعه «دلیرستان» است که در 12 جلد تدوین خواهد شد.

شعیبی با اشاره به موضوع کتاب «ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی» اضافه کرد: کتاب از تولد شهید سپهبد قاسم سلیمانی شروع شده و دوران کودکی، نوجوانی، مبارزات انقلابی، دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ تحمیلی و حضور ایشان در میدان مبارزه با اشرار در مرزهای شرقی کشور و قاچاقچیان مواد مخدر را روایت کرده است. بخشی از کتاب نیز به حضور مؤثر ایشان در میدان مبارزه با داعش و پیروزی بر دشمنان و دریافت نشان ذوالفقار اختصاص دارد. حضور در عرصه کمک به نیازمندان از جمله کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان نیز بخش دیگری از کتاب را تشکیل می‌دهد. 

وی با بیان اینکه انتشارات باریزان با تصویرگری لیلا باباخانی کتاب را منتشر خواهد کرد، به سختی‌های نوشتن این کتاب اشاره کرد و افزود: نسخه اولیه کتاب در زمان حیات شهید سلیمانی نوشته شد. اما در آن زمان کار نگارش اثر به دلیل منابع بسیار کم به سختی به پیش می‌رفت. بعد از شهادت سردار، اطلاعات بیشتری از زندگی او در دسترس قرار گرفت که همین امر، روند نگارش و تدوین اثر را سرعت بخشید.

به گفته شعیبی؛ مجموعه «دلیرستان» در 12 جلد با محوریت شهدای شاخص جنگ تحمیلی، به زندگی و سیره این شهدا می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما