شناسهٔ خبر: 42811594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس /تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش

مراسم تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور سردار سرلشگر سیدرحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه مقام معظم رهبری و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

* در این مراسم رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، معاونان وزیر ورزش، روسای فدراسیون‌ها و جمعی از رزمندگان و ایثارگران جامعه ورزش نیز حضور داشتند.

* سردار صفوی در این نشست اظهار داشت: خدا توفیق داد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بین شما روسای محترم فدراسیون ها، وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک حضور پیدا کنم و سلام رهبر معظم انقلاب را به شما و تمام جانبازان دفاع مقدس و خانواده هایشان می‌رسانم. 

وی افزود: از اواخر دوره دبیرستان در باشگاه دخانیات به کشتی روی آوردم. از سال ۵۴ تا ۵۶ که بنده چترباز بودم ۲ سال را به رشته کاراته پرداختم. مهم این بود که روحیه ورزشکاری و تهاجمی یعنی ایستادن مقابل زور و ظلم در من وجود داشت. من روزانه ۱۳ پرش با چتر داشتم. خداوند دست من را گرفت تا از کشورم دفاع کنم. جامعه امروز ما نیازمند امید است و کارکرد وزارت ورزش این است که این روحیه را تقویت کند.

صفوی همچنین درباره تاثیر ورزش در روابط بین‌الملل، عنوان کرد: تاثیر ورزش چه در وضعیت داخلی ما و چه در روابط سیاست بین الملل می‌تواند عظمت ایران را به دنیا نشان دهد. وقتی ورزشکار ما با یک ورزشکار رژیم نابودشدنی که ان شالله تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد مبارزه نمی‌کند شاید از امتیاز کم بیاوریم اما این نشان از انزوای رژیم اشغالگر و قدرت ایران اسلامی دارد.

* سردار قاسمی مشاور وزیر ورزش در امور ایثارگران با اعلام اقدامات ویژه این وزارتخانه در تکریم ایثارگران فعال در این وزارتخانه اعلام کرد در وزارت ورزش و جوانان بیش از ۲ هزار ایثارگر داریم که در هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر رزمندگان جانانه از خودگذشتگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما