شناسهٔ خبر: 42811349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور وزیر ورزش انجام شد

تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان

ظریفه ملک‌پور

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش و جوانان امروز با حضور وزیر ورزش در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان وزارت ورزش امروز سه شنبه با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، ژاله فرامرزیان معاون وزیر ورزش، کیکاووس سعیدی دییر کل کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رییس پیشین کمیته ملی المپیک، قاسمی مشاور عالی وزیر در امور ایثارگران، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری، شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، غلامرضا شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان، رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و جمع دیگری از روسای فدراسیونهای ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم، مسعود سلطانی فر با اشاره به آغاز چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی اظهار کرد: امروز دوره ای را گذراندیم که با سختی و خسارات مادی و معنوی زیادی همراه بود. ولی از آن  به عنوان طلایی ترین دوران تاریخ معاصر کشور یاد می شود.

وی گفت: اگر امروز را گرامی می داریم واقعا دلیل آن چیست و دستاوردهای آن چه بوده است، از طرفی حدود ۲۰۰ هزار شهید دادیم و در جنگ خسارت های سنگینی به ما تحمیل شد و عزیزترین و ارزشمندترین سرمایه های انسانی را در آن سالها از دست دادیم، اما چه اتفاقی رخ داده که ۸ سال جنگ را طلایی ترین دوران می نامیم.
سلطانی فر تصریح کرد: ما توانستیم خاک کشور را در دوران جنگ حفظ کنیم، عزت و دستاوردی که امروز به دست آمده و قرن ها به آن افتخار می کنیم در حقیقت این همان طلایی ترین دورانی است که از آن یاد می شود.
وی افزود: امروز آمریکا برابر ایران زورگویی می کند، مگر ما پای میز مذاکره نیامدیم، مگر 30 ماه برای برجام و 5+1 مذاکره نکردیم و حتی به یک فرمول برد برد هم رسیدیم،  اما استکبار جهانی نشان داد که عهدشکن است و قابل اعتماد نیست.
وی در پایان اضافه کرد: سختی که امروز ملت تحمل می کند ان‌شاءالله در آینده گشایش ایجاد شود و سربلند از این میدان خارج شویم.

در این مراسم همچنین سرلشگر رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: جامعه و جوانان امروز ما بیش از همه چیز به نشاط نیاز دارند. ورزش در وضعیت داخلی، اقتصادی و  روابط سیاست بین الملل تاثیرگذار است. وقتی ورزشکاری پرچم ایران را در میادین آسیایی، جهانی و المپیک به اهتزاز در می آورد و عزت ایران را نشان می دهد یک افتخار و نماد است.

وی افزود: هدف اساسی غیرقابل تغییر هر ملت و حکومتی حفظ منافع و ارزش و استقلال سرزمین ملی است و جنگ ها سبب می شوند هویت ها از بین برود، هدف اساسی جنگ ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت بر دولتهای دیگر است.

صفوی در پایان تصریح کرد: ما از تمام مولفه های ملی در جنگ بهره گرفتیم و مهم ترین عامل قدرت ملی، امام خمینی (ره) بود. ملت ما از فرهنگ چند هزار ساله برخوردار است، با اطمینان می گوییم ما از جنگ اقتصادی و رسانه ای مانند جنگ دوران دفاع مقدس با پیروزی خارج می شویم.
در پایان این مراسم از ایثارگران و رزمندگان وزارت ورزش و جوانان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

نظر شما