شناسهٔ خبر: 42811215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی برنامه ای یک روزه انجام شد؛

۴۴ مربی هلال احمر خراسان جنوبی آموزش های مهارتی را فراگرفتند

بیرجند- طی برگزاری دو کارگاه متفاوت در فردوس، ۴۴ نیروی عملیاتی امداد و نجات آموزش های روانشناسی و مهارتی مواجهه با بحران و حوادث را فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، خراسان جنوبی با داشتن بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه مواصلاتی، سالانه حوادث زیادی را منجر می شود. گذشته از کویری و طولانی بودن مسیرها، نبود استراحتگاه های بین راهی بر حجم تصادفات و خسارت ها می افزاید. اگر چه حضور پلیس در جاده و کنترل رفت و آمد خودروها در میزان بروز تصادفات نقش مهمی ایفا می کند اما آنچه مسلم است کم کردن حجم خسارت ها در زمان بروز حادثه ارتباط مستقیمی با توان و سرعت نیروهای عملیاتی در زمان حادثه دارد. هر چند نیروهای هلال احمر به عنوان اولین ناجیان در صحنه حوادث حاضر می شوند و تاکنون خدمات شایسته ای در کارنامه عملکردشان به ثبت رسانده اند اما ارتقاء دانسته های امدادی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای مانورها می تواند در افزایش سرعت عمل شان برای رسیدن در صحنه های بحران نقش بسزایی ایفا کند که این مهم در نگاه هلال احمر خراسان جنوبی مغفول نمانده است.

ارائه مباحث حمایت های روانی و آموزش های مهارتی مواجهه با بحران در قالب دو کارگاه آموزشی از جمله برنامه هایی بوده که طی هفته گذشته به مدت یک روز در آبگرم معدنی هلال فردوس برگزار شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این کارگاه ها بیان کرد: این کارگاه با هدف آمادگی و پاسخ به حوادث، ارزیابی مهارت نیروها و نمایش توان آنها برگزار شده است.

محمد حمزه اسعد زاده افزود: بررسی نقاط قوت و ضعف نیروها، افزایش ارتقاء آمادگی و آشنایی شرکت کنندگان با بخش های مختلف یک مانور و تمرین از دیگر اهداف برگزاری این دوره بوده است.

وی تمرین آموخته ها و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی هلال احمر استان، افزایش سرعت عمل و توان عملیاتی نیروهای امدادی را از دیگر اهداف کارگاه ها دانست و افزود: در مجموع در راستای برگزاری دو کارگاه، ۴۴ نفر از مربیان تخصصی امداد و نجات طی یک روز در آبگرم معدنی هلال فردوس، آموزش های لازم را فرا گرفتند.

اسعد زاده اظهار کرد: ۲۲ نفر از مربیان آموزش های دوره تخصصی مهارتی مواجهه با بحران و ۲۲ نفر هم آموزش های دوره روانشناسی و ارئه مباحث حمایت های روانی را فرا گرفتند.

وی بیان کرد: با توجه به نقش مهم نیروهای عملیاتی در زمان بحران، در طول سال همواره برنامه هایی در راستای آمادگی هرچه بیشتر تیم های امداد و نجات برگزار می شود.

اسعدزاده خواستار استمرار این دوره ها شد و افزود: تشکیل تیم طراحی مانور به تنهایی کافی نبوده و نیازمند برگزاری کارگاهی هایی مستمر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت توان و سرعت تیم های عملیاتی در صحنه حوادث بیان کرد: امداد و نجات به عنوان نهادی پیشرو مفتخر است که در تمامی حوادث و بلایای طبیعی یاور آسیب دیدگان باشد بنابراین ارتقاء توان عملیاتی آنها همواره مورد توجه است.

نظر شما