شناسهٔ خبر: 42810450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه برگشت عشایر از کوچ طی روزهای آینده/ کشاورزان مزارع را در اختیار عشایر قرار دهند

رئیس اداره امور عشایر مازندران گفت: برگشت کوچ امسال معمولا ۱۵ شهریور ماه هر سال بود که امسال با تاخیر ۱۵ روزه از ۳۰ شهریور ماه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سیدصمد کاظمی امروز درباره آغاز برگشت عشایر مازندران از کوچ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: برگشت کوچ امسال معمولا ۱۵ شهریور ماه هر سال بود که امسال با تاخیر ۱۵ روزه از ۳۰ شهریور ماه آغاز شد.

وی افزود: برگشت عشایر از کوچ و ترک مراتع به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور عشایر مازندران بیان کرد: باتوجه به حضور عشایر در مناطق قشلاقی مازندران، درخواست ما این است کشاورزان با عشایر همکاری کنند و زمین‌ها را برای تامین علوفه در اختیار عشایر قرار دهند.

کاظمی یادآور شد: البته انبارهای شرکت تعاونی عشایر نسبت به ذخیره‌سازی جو و سبوس و سایر اقدام کرده و در این زمینه مشکل نداریم و این نهاده‌ها را با قیمت مصوب در اختیار عشایر قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونایی برگشت کوچ همانند کوچ دام به‌صورت خودرویی خواهد بود.

رئیس اداره امور عشایر مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح ۶۷ پروژه آب‌رسانی در ۶۷ مرتع مازندران از محل اعتبارات ملی، تصریح کرد: از محل اعتبارات استانی نیز نسبت به مرمت جاده‌ها اقدام کردم و پنل‌های خورشیدی را در اختیار عشایر قرار دادیم که همچنان توزیع پنل‌ها ادامه دارد.

کاظمی در پایان گفت: تمامی اعتبارات تخصیص یافته جذب شده است.

انتهای پیام/86034/ع

نظر شما