شناسهٔ خبر: 42809633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد:

آغاز به کار 17 پایگاه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1399

با اعلام نتایج کنکور سراسری مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از آغاز به کار 17 پایگاه انتخاب رشته آزمون‌های سراسری سال 1399 خبر داد و گفت: پایگاه انتخاب رشته به صورت حضوری و غیر حضوری (شبکه شاد) آماده ارائه‌ی خدمات به داوطلبان پذیرفته شده در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، محمد صیدلو با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بیش از100 مشاور متخصص در پایگاه‌های انتخاب رشته آزمون سراسری مشغول به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می‌باشند.

وی گفت: مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی لازم با حضور اساتید کشوری، مورد سنجش قرار گرفته و ضمن کسب نمره قبولی به عنوان مشاوران انتخاب رشته فعالیت می‌نمایند.

صیدلو با بیان این موضوع که داوطلبان برای انتخاب رشته صحیح و آگاهانه می‌بایست بر اساس علایق، ارزش‌ها، توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مشورت با مشاوران باتجربه اقدام نمایند، افزود؛ اعتماد خانواده‌ها و دانش‌آموزان به پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش در سال‌های اخیر و فاصله گرفتن از تبلیغات موسسات سودجو در این ایام حاکی از افزایش میزان رضایت داوطلبان از  عملکرد پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش است.

وی گفت: ارائه‌ی خدمات در پایگاه‌های انتخاب رشته حضوری با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود و الویت در ارائه‌ی خدمات توجه به سلامتی مشاوران و داوطلبان می‌باشد. در این راستا مرکز مشاوره استان اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری در بستر شبکه شاد نموده و داوطلبان از این طریق می‌توانند اطلاعات و راهنمائی‌های لازم جهت انتخاب رشته صحیح را دریافت نمایند.

صیدلو خاطر نشان کردند انتخاب رشته در پایگاه های آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان تهران با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته به صورت متمرکز و مشاورانی که در طول سال‌های تحصیلی کنار دانش‌آموزان بوده‌اند و به ویژگی‌ها و توانمندی‌ها، علایق و استعداد‌های آنان آشنایی دارند، انجام می‌شود.

این مقام مسوول گفت: علاوه بر انتخاب رشته مجازی، انجام مشاوره‌ اختصاصی فردی نیز در پایگاه‌های انتخاب رشته سراسر استان در دستور کار مشاوران مستقر در پایگاه‌ها قرار دارد. در این راستا همکاران ما در این پایگاه با اختصاص وقت اختصاصی به داوطلبان و برگزاری جلسات مشاوره‌ای به داوطلبان در انتخاب رشته صحیح بر اساس علاقه و توانمندی و امتیازات مربوط به زیرگروه های هر رشته کمک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: آدرس و تلفن‌ پایگاه‌های انتخاب رشته در کلیه پایگاه‌های خبری برای استفاده‌ی ذینفعان قرار خواهد گرفت. همچنین داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در پایگاه مجازی استان را دارند می‌توانند از طریق ارسال رتبه و رشته تحصیلی داوطلب به شماره 09928301030 با ادمین ارتباط گرفته و فرایند انتخاب رشته را دنبال نمایند.

صیدلو ضمن اشاره به اینکه انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود بر لزوم مطالعه و بررسی دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته سراسری تاکید کردند و افزودند؛ داوطلبان حتما اطلاعیه های سازمان سنجش را پیگیری نموده و انتخاب های خود را بر اساس اولویت از 1 تا 150 در  مدت زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند.

وی با توجه به اعلام ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان و استقبال بسیار زیاد داوطلبان از رشته محل‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و دانشگاه فرهنگیان بر اهمیت و نقش پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش در ارائه خدمات مشاوره ویژه علاقمندان به ورود به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود مشاوران پایگاه‌های انتخاب رشته در این خصوص راهنمائی‌ها و دستورالعمل های لازم را به داوطلبین و مراجعان ارائه می نمایند. 

نظر شما