شناسهٔ خبر: 42809511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

مرندی: تحریم ایرانیان مرتبط با فعالیت‌های تسلیحاتی مانند قبلی‌ها غیرقانونی است / چرا هزینه دفاعی ایران از کشورهای دیگر کمتر است؟

یک تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: جمهوری اسلامی در حوزه تسلیحات صنعت پیشرفته‌ای دارد و در این حوزه هزینه‌های زیادی برای دفاع انجام نمی‌دهد. چون ...

صاحب‌خبر -

سید محمد مرندی تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر تحریم 24 فرد و نهاد ایرانی مرتبط با فعالیت های تسلیحاتی ایران گفت: آمریکایی ها همه چیز را تحریم کردند و به همین دلیل است اسم این روند و عملکرد خود را فشار حداکثری گذاشته اند چون در این مسیر از حداکثر توان خود برای فشار آوردن به ملت ایران استفاده می کنند و نکته جالب توجه در این خصوص آن است که به دلیل کم آوردن موارد تحریمی تحریم های قبلی را دو یا چند باره اعلام می کنند.برهمین اساس ما و شرکای ما کار خود را در حوزه تسلیحاتی و در سایر حوزه ها بی توجه به تکرار اقدامات آمریکا انجام می دهیم.

مرندی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی در صنعت تسلیحاتی گفت: جمهوری اسلامی در حوزه تسلیحات صنعت پیشرفته‌ای دارد و در این حوزه هزینه‌های زیادی برای دفاع انجام نمی‌دهد چون تمام تولیدات و تکنولوژی‌های ما در عرصه‌های دفاعی بومی است و به همین دلیل است که از کشورهای دیگر در این حوزه هزینه کمتری انجام می‌دهیم و در سایر حوزه‌ها هم کماکان به کار خود ادامه می‌دهیم.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی بنا و نیازی بر افزایش هزینه‌های دفاعی خود ندارد، گفت: همین میزان برخورداری از تکنولوژی‌های دفاعی باعث شده آمریکایی‌ها جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های این 24 فرد و نهاد ایرانی مرتبط با فعالیت‌های تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا نیز مانند تحریم‌های قبلی آمریکا غیرقانونی است و اساسا آمریکا با روندی که در پیش گرفته به تدریج به دلیل مواجهه با بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در داخل کشور خود و افزایش تنش بین آمریکا و کشورهای مهم حتی متحدین آمریکا قدرت این کشور رو به کاهش است.

مرندی در پایان با اشاره به رفتار اخیر آمریکا در چند ماه گذشته با ایران و قضایای شورای امنیت تصریح کرد: این روند حکایت از آن دارد که آمریکا که به دنبال منزوی کردن ایران بود امروز خود بیش از گذشته منزوی شده و مجموعه بحران‌های داخلی و تنش‌های بین‌المللی و رفتارهای غیرمعمول این کشور انزوای آمریکا را افزایش داده که در بلند مدت تضعیف بیشتر این کشور را به دنبال خواهد داشت و دست ایران را باز خواهد کرد.

نظر شما